niedziela, 17 grudnia 2023

Wydawnictwo NieZwykłe Książka pt.: "Famiglia. Donna" - Recenzja Patronacka

 

Zapraszam na recenzję patronacką książki pt.: „Donna”, którą otrzymałam od Wydawnictwa NieZwykłego (współpraca reklamowa baterowa).


Książka pt.: „Donna” to trzeci tom cyklu Famiglia.

Tom pierwszy to książka pt.: „Don”.

Tom drugi to książka pt.: „Coletti”.







Wypadek Tommasa i trojaczków był szokiem dla wszystkich i traumatycznym przeżyciem dla wielu. Przed Rosą trudne chwile, jednak nie ma czasu na zamknięcie się we własnym bólu, musi działać. Teraz to ona staje na czele, zostaje głową mafii, przestaje być tylko Rosą, a staje się Donną. Wie, że to nie będzie łatwe, jednak nie zamierza się poddać. Chce odnaleźć sprawcę, dowiedzieć się kto zdradził i wymierzyć odpowiednią karę. Na szczęście nie jest sama, ma wokół siebie ludzi, na których zawsze może liczyć, którzy staną za nią murem nie zależnie od tego, co będzie się działo. Czy Rosa da radę? Czy stanie się prawdziwą Donną? Czy odnajdzie zdrajcę? Jak zakończy się jej historia?

Poprzednie dwa tomy bardzo mi się podobały, dlatego nie będę ukrywać, że się ucieszyłam, kiedy autorka do mnie napisała z propozycją objęcia książki pt.: „Donna” patronatem medialnym. Jak wypadł tom trzeci, który jednocześnie jest zakończeniem serii? Moim zdaniem świetnie. Jest dość cienka, ma tylko trochę ponad 200 stron, a autorka zmieściła tam tyle emocji, że byłam zaskoczona. Szczególności zakończenie powodowało, że ciężko było powstrzymać łzy.
Historia w książce była ciekawa, wciągająca, pełna emocji. Akcja sprawnie poprowadzona, ze zwrotami, które potrafiły zaskoczyć. Według mnie to historia o tym, jak wiele potrafi znieść kobieta dla swoich bliskich, jak bardzo potrafi się zmienić, kiedy ktoś im zagraża, jak bardzo jest niebezpieczna, kiedy jest ku temu potrzeba. Tak jak w poprzednich tomach, tak i w tym znalazłam mroczny, brutalny świat mafijny, a jednocześnie rodzinne ciepło, przyjaźń, miłość.
Książkę czytamy z perspektywy kilku bohaterów, co wiele wnosi. Osobiście bardzo lubię takie rozwiązania, pozwalają więcej zrozumieć, spojrzeć na punkt widzenia więcej niż jednej osoby.

Jeśli chodzi o bohaterów, to zauważyłam zmiany, szczególnie w Rosie. No ale ona tak naprawdę musiała się zmienić, stać się twarda, nieustępliwa, bezwzględna.

„Donna” to książka, w której znalazłam świetną historię kończącą serię Famiglia. Ze swojej strony z przyjemnością polecam.



Moja ocena - 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo NieZwykłe oraz na FB



Donna

2 komentarze: