wtorek, 7 listopada 2023

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Zacząć od nowa na Camden Roe 13” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Zacząć od nowa na Camden Roe 13”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res (współpraca reklamowa baterowa).





Złocieniec było miejscem, w którym Ania mieszkała, miała chłopaka, którego kochała, plany i marzenia. Niestety pewnego dnia Mikołaj stwierdził, że to związek bez przyszłości i nie chce w nim tkwić bez celu. Nie pomaga także matka, która uważa, że wszystko wie najlepiej, sprawiając tym ból własnej córce. Ania ma wszystkiego dość, postanawia wyjechać do Irlandii gdzie mieszka jej koleżanka Dagmara. To z nią, jej mężem oraz dwójką innych lokatorów, ma zamieszkać na osiedlu Camden Roe pod numerem 13. Kobieta liczy, że uda jej się zacząć wszystko od nowa, zapomnieć o niepowodzeniach, ruszyć do przodu, a 13 będzie dla niej szczęśliwą liczbą.
Niedługo po przyjeździe widzi sąsiada, a później dowiaduje się, że jest znanym pisarzem, który został skrzywdzony i to przez własną żonę. Connor ją zaciekawia i to wcale nie dlatego, że jest sensacją w miasteczku, w końcu nie codziennie ktoś zostaje zostawiony dla pastora. Na dodatek Ania odkrywa tajemnice Dagmary, które nie są ani łatwe, ani przyjemne. Jakie? Jaki się okaże pisarz przy bliższym poznaniu? Jak potoczą się losy Ani? Co takiego dzieje się na Camden Roe pod numerem 13? Czy wyjazd do Irlandii był dobrą decyzją?

Dla mnie to była taka lżejsza pozycja na leniwy wieczór. Książka ma trochę ponad 200 stron, czyta się ją szybko, a to sprawiło, że spokojnie można było ją przeczytać naraz. Akcja ani nie bardzo szybka, ani niewolna czy nużąca.
Historia w książce mnie się podobała. To opowieść zamknięciu „starego” życia i zaczęciu wszystkiego od nowa, w zupełnie innej części świata. Mnie wciągnęła i uważam, że miło spędziłam czas podczas czytania.

Główną bohaterką jest Anna. To młoda kobieta, którą poznajemy, kiedy postanawia zostawić wszystko za sobą i wyjechać do Irlandii, aby tam zacząć od nowa. Uważam, że jest osobą ciepłą, dobrą, uczuciową. Osobiście ją polubiła.

„Zacząć od nowa na Camden Roe 13” to lekka, a jednocześnie ciekawa książka, dobra na leniwy wieczór. Ja spędziłam z nią miło czas i polecam.



Moja ocena - 8\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB


Zacząć od nowa na CamdenRoe 13

3 komentarze: