czwartek, 24 sierpnia 2023

Wydawnictwo SBM Książka pt.: ”Jak to działa? Kosmos” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Jak to działa? Kosmos”, którą otrzymałam od Wydawnictwa SBM.











Dzieci zadają miliony pytań i według mnie warto w nich tę ciekawość rozwijać. Dziś chciałabym wam pokazać książkę z serii „Jak to działa” o kosmosie. Dzięki niej możemy zaciekawić naszą pociechę kosmosem.

Książka napisana w formie pytań i odpowiedzi, co okazało się naprawdę dobrym pomysłem. Jedno pytanie zajmuje dwie strony. Na pierwszej, na samej górze znajdziemy pytanie napisane dużą czcionką, tak, że jest widoczne od razu. Dalej mamy ramki z odpowiedziami oraz różne rysunki. Wszystko jest bardzo czytelne, co według mnie jest ogromną zaletą.

Jest bogata w treść. Znajdziemy w niej odpowiedzi na pytania o kosmosie takie, które są dość powszechne (np. „Czym są gwiazdozbiory?”, „Czym są spadające gwiazdy?”), ale też takie dość nietypowe (np. Czy ktoś sprząta przestrzeń kosmiczną?”). Odpowiedzi są niezbyt długie, a jednocześnie na tyle wyczerpujące temat, że nie ma potrzeby szukania informacji w innym miejscu (oczywiście można, jeśli chcemy zagłębić jakiś temat).

Wizualnie książka jest ładna. Kolorowe strony, liczne rysunki – to wszystko tworzy spójną całość. Moim zdaniem przyjemnie się ją ogląda i z chęcią po nią sięga.

„Jak to działa? Kosmos” to książka, która w ciekawy sposób odkrywa przed dzieckiem wiele tajemnic kosmosu. Moim zdaniem zdecydowanie warto ją dołączyć do domowej biblioteczki i polecam.



Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo SBM oraz na FB


Jak to działa? Kosmos

3 komentarze: