poniedziałek, 24 lipca 2023

Wydawnictwo Skarpa Warszawska Książka pt.: "Na obcej ziemi. Czas pokuty” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Czas pokuty”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Skarpa Warszawska.





Książka pt.: „Czas pokuty” to drugi cyklu „Na obcej ziemi”, Tom pierwszy to książka pt.: „Nowe życie”.


Wissarion, Nadia, Marcel i Marta zdążyli się przekonać, jak będzie wyglądało życie we Wrocławiu i wcale nie jest tak wspaniale, jakby tego pragnęli, a wręcz przeciwnie. Nadia oraz Wissarion postanawiają wyjechać, a raczej uciec za granicę. Niestety ich plany nie dochodzą do skutku, zostają złapani przez pułkownika Fiodorowa, a kobieta stanie przed wieloma niełatwymi decyzjami. Od jej wyborów będzie zależało bardzo dużo. Również w życiu Marcela i Marty pojawiają się problemy i to niemałe. Zaczynają mieć ogromne problemy finansowe i brak widoku na to, aby udało się to jakoś zmienić. Natomiast Andrzej coraz bardziej się zakochuje w Brigitte, chociaż nie powinien. Przecież ma żonę i to ona powinna gościć w jego sercu. W życiu wszystkich nie będzie za kolorowo, a od tego, jakie decyzje podejmą, będzie zależało dalsze życie. Co takiego się stanie? Przed jakimi wyborami staną? Czy decyzje, jakie podejmą, będą słuszne? Czy odnajdą spokój i szczęście?

Po przeczytaniu pierwszego tomu miałam w planach nadrobienie całej Sagi Wołyńskiej i powiem wam, że to była dobra decyzja. Według mnie powinno się od niej zacząć i dopiero później wziąć się za czytanie serii „Na obcej ziemi”.
„Czas pokuty” to książka, do której miałam niemałe oczekiwania i nie zawiodłam się ani troszeczkę. Jest pozycją wielowątkową, a każdy z nich jest na swój sposób ciekawy, dość wciągający, wywołujący emocje. Pełną bólu, rozczarowania, a jednocześnie nadziei, walki o lepsze jutro, o bezpieczeństwo. To obraz powojennego kraju, życia, które nie było usłane różami.

Wiele wątków to jednocześnie wielu bohaterów i również tym razem nie mogę Wam zdradzić nic więcej o nich (tak jak to było w przypadku tomu pierwszego). Powiem tylko tyle, że zaszły w nich pewne zmiany, niektóre pozytywne, inne nie do końca mi się spodobały. Jednak nadal pozostali bohaterami realistycznymi, a ja w większości ich lubiłam.

„Czas pokuty” to książka, z którą spędziłam miło czas i uważam, że jest warta przeczytania. Polecam.



Moja ocena – 8\10


Serdecznie zapraszam na stronę Skarpa Warszawska oraz na FB


Czas pokuty

4 komentarze: