piątek, 21 kwietnia 2023

Wydawnictwo Skarpa Warszawska Książka pt.: "Na obcej ziemi. Nowe życie” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Nowe życie”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Skarpa Warszawska.





Wissarion, Nadia, Marcel i Marta po ciężkich czasach pragną zacząć wszystko od nowa. Radziecka prasa na tyle ich zachęca, że opuszczają Wołyń, aby zamieszkać we Wrocławiu. Niestety na miejscu okazuje się, że wcale nie jest tak wspaniale, jak miało być. Przed bohaterami nowa, powojenna rzeczywistość, nowe rozterki, nowe problemy, z którymi będą musieli się zmierzyć. Walka o stabilizację, pracę, swoje miejsce pośród tego wszystkiego. Bohaterowie nie jednokrotnie staną przed bardzo trudnymi decyzjami, będą musieli wybrać czy pozostaną wierni własnym ideą, czy aby polepszyć byt, zapewnić bezpieczeństwo swoim bliskim podporządkują się nowemu ustrojowi. Jak potoczą się losy bohaterów? Czy poradzą sobie z nową rzeczywistością? Czy będą mieli siłę na kolejne zmaganie się z ciężkimi czasami, z problemami? Czy pośród tego wszystkiego uda im się odnaleźć szczęście?

Zacznę od tego, że nie czytałam Sagi Wołomińskiej, w której poznajemy wcześniejsze losy bohaterów, czyli te w czasie wojny. Czy mi to w jakiś sposób przeszkadzało? Z jednej strony nie jednak z drugiej fajnie by było dowiedzieć się o zdarzeniach wcześniejszych. Zdecydowanie zamierzam nadrobić Sagę Wołomińską, zanim sięgnę po kolejny tom.
W książce znajdziemy historię pełną bólu, rozczarowania, a jednocześnie nadziei, walki o lepsze jutro, o bezpieczeństwo. To obraz powojennego kraju, życia, które nie było usłane różami. Według mnie jest ciekawa, wciągająca, pełna emocji.

Tym razem mamy więcej niż jednego bohatera. Poznajemy bliżej losy Wissariona, Nadii, Marcela, Marty. Każdy z nich według mnie był postacią ciekawą, mającą wady i zalety, a dzięki temu są realistyczni. Powiem jeszcze, że osobiście ich polubiłam, więcej nie zdradzę, ponieważ musiałabym zdradzić zbyt wiele z książki.

Książka pt.: „Nowe życie” to pierwszy tom cyklu „Na obcej ziemi”. Spędziłam z nią miło czas, moim zdaniem warto po nią sięgnąć i polecam.



Moja ocena – 8\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Skarpa Warszawska oraz na FB


Nowe życie

4 komentarze: