czwartek, 9 marca 2023

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Świat według Jo. Tom II” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Świat według Jo. Tom II”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Recenzję tomu I znajdziecie tu - https://anka8661.blogspot.com/2022/12/swiatwedlugjowydawnictwonovaeres.html



Jo osiągnęła naprawdę dużo. Jest lekarką i to samej królowej, ma tytuł księżnej, a jej majątek pozwala jej żyć na dość wysokim poziomie. Nadal jednak pozostała sobą, osobą lubiącą przygody, ciekawską i to bardzo. Dlatego, kiedy zostaje oddelegowana w podróż, która ma się zakończyć aż na wyspie Keryda, cieszy się z tego. Ma być tłumaczką i towarzyszyć delegacji handlowej, która udaje się tam w celu zakupu materiału wybuchowego. Młoda kobieta przeszła w swoim życiu już naprawdę dużo przygód, tym razem wszystko miało odbyć się dość spokojnie. No cóż, plany planami, a życie lubi nam płatać figla. Na dodatek Jo ze swoją ciekawością i temperamentem nierzadko wpada w tarapaty. Co takiego się stanie? Jakie przygody na nią czekają?

Tom pierwszy spodobała mi się, dlatego nawet się nie zastanawiałam czy przeczytać kontynuację. Chciałam poznać dalsze losy Jo i cieszę się, że to zrobiłam. Tom drugi okazał się tak samo ciekawy i wciągający jak pierwszy, a świat wykreowany przez autorkę nadal mi się podobał.
Książka nie należy do cieniutkich, a wręcz przeciwnie, ma ponad 600 stron. Mimo to nawet nie wiem, kiedy ją przeczytałam, a to dzięki wciągającej historii oraz lekkiemu stylu pisania autorki. Podczas czytania towarzyszyły mi różnorodne emocje. Jeśli chodzi o akcję, nie jest jakoś bardzo szybka, jednak moim zdaniem sprawnie poprowadzona.

Jo pozostała bohaterką ciekawą, dającą się lubić. Co prawda trochę się zmieniła, jednak o tych zmianach nie mogę Wam nic więcej powiedzieć. Gdybym to zrobiła, zdradziłabym zbyt dużo z fabuły, odbierając Wam przyjemność z czytania.

„Świat według Jo. Tom II” to książka, która zapewniła mi kilka przyjemnych wieczorów. Mnie się podobała i ze swojej strony polecam.





Moja ocena – 8\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB


Świat według Jo. Tom II

3 komentarze:

  1. Ten gatunek fantasy to MATRIAN. Matriany, są książkami stanowiącymi nowość na rynku fantasy. Akcja książki rozgrywa się w świecie rządzonym przez kobiety, stąd nazwa tego typu literatury pochodząca od słowa "matriarchat".

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa książka y

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejna wciągająca historia do odkrycia wraz z tomem I :)

    OdpowiedzUsuń