sobota, 17 grudnia 2022

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Świat według Jo” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Świat według Jo”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Jo pochodzi z dość bogatej rodziny, żyje w świecie gdzie żądzą kobiety. Namówiona przez babcię ma zamiar zostać lekarką i w tym celu udaje się do szkoły medycznej. Niestety do niej nie dociera, a na dodatek musi przejąć tożsamość zupełnie nieznanej sobie osoby. Młoda dziewczyna przestaje być Jo, a staje się Amalą. Przed nią bardzo trudny czas, czeka ją wiele wyzwań oraz nauk, aby jej prawdziwa tożsamość nigdy nie ujrzała światła dziennego. Czy jej się uda? Ta zamiana jest początkiem wielu niebezpieczeństw, jakie pojawią się w jej życiu. Czy uda jej się ujść z życiem? Dlaczego doszło do zamiany tożsamości? Kim jest Amala? Czy Jo jeszcze kiedyś wróci do swojej rodziny? Czy odzyska swoje życie?

Lubię co jakiś czas sięgnąć po książki z gatunku fantastyki. Opis wydawał mi się ciekawy, dlatego postanowiłam bliżej poznać Jo i jej historię. Jak wrażenia po przeczytaniu? Całkiem pozytywne. Zdecydowanie przypadł mi do gustu świat, jaki wykreowała autorka. Dzięki opisom mogłam bez problemu sobie go wyobrazić, odnaleźć w nim. Sama historia również mi się podobała. Uważam, że zarówno pomysł na fabułę, jak i samo wykonanie było na całkiem zadowalającym poziomie.
Książka nie należy do cienkich, a wręcz przeciwnie, ma 640 stron więc śmiało można, nazwać ją grubaskiem. Osobiście jednak na tyle się wciągnęłam w świat Jo i Amali, że wcale nie odczułam, że jest ich aż tyle. Czytało się ją dość szybko, a podczas czytania towarzyszyły mi emocje.

Bohaterki ciekawe, dobrze wykreowane. Historię poznajemy z perspektywy Jo oraz Amali. Obie postacie uważam za ciekawe, warte poznania, dające się lubić. Niestety nie powiem wam nic więcej, niż wcześniej w zarysie historii, ponieważ musiałabym zdradzić zbyt wiele z fabuły.

„Świat według Jo” to książka, z którą spędziłam udany czas i uważam, że warto po nią sięgać. Mnie się spodobała i polecam.



Moja ocena – 8\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB


Świat według Jo

3 komentarze: