poniedziałek, 25 lipca 2022

Wydawnictwo NieZwykłe Książka pt.: "Dzieci mafii. Syn mafii. Nicolas" - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Syn mafii. Nicolas”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa NieZwykłego.





Książka pt.: „Syn mafii. Nicolas” to trzeci tom z serii Dzieci Mafii.

Tom pierwszy to książka pt.: „Córka Mafii. Elena”.

Tom drugi to książka pt.: „Córka Mafii. Olivia”.



Nicolas bardzo szybko musiała dorosnąć, bezlitośnie zmuszony przez ojca do pierwszego zabójstwa, po latach stał się maszyną do zabijania. Wyprany z uczuć, bezwzględny, nieznoszący sprzeciwu-taki właśnie jest i nie zamierza się zmieniać. Nigdy nie zamierzał się wiązać, kobieta oznacza słabość, a on nie zamierzał się stać słaby. Wszystko zaczęło się zmieniać, kiedy spojrzał w jej oczy i zamiast ją zabić, zapragnął uratować.
Tessa tak naprawdę nigdy nie była wolna i szczęśliwa. Sprzedana przez matkę, z którą wcale nie miała lekko, trafiła do pięknego domu, gdzie wymagano od niej nauki i posłuszeństwa. Wtedy nie wiedziała, że to ma swój cel. Jednak to wtedy mieszkając z dwiema „siostrami”, które pokochała całym sercem, czuła się szczęśliwa. Nie trwało to jednak wiecznie, dziewczynki zostają rozdzielone, a ona trafiła do prawdziwego piekła, nie wiedząc, gdzie jest ta druga (trzecia zostaje zabita). Bita, gwałcona, poniżana. Kobieta ma dość i pragnie tylko śmierci, nie ma już siły walczyć, nawet dla swojej „siostrzyczki”, którą obiecała odnaleźć.
Podczas jednej z akcji, kiedy Nicolas odnajduje ledwo żywą Tesse w piwnicy, a ta błaga go o śmierć, nie robi tego. Zabiera ją do własnego domu, otacza opieką i zaczyna czuć, chociaż był pewien, że dawno został „wyprany” z wszelkich uczuć. Czy uda mu się uratować Tesse? Czy kobieta odzyska chęci do życia? Co połączy tę dwójkę?

Nie będę ukrywać, że jak tylko dowiedziałam się o wydaniu tego tomu, byłam bardzo ciekawa, jaki będzie. Obie książki gdzie bohaterkami były siostry Nicolasa, podobały mi się, jednak według mnie to ten tom jest najlepszy. Mamy szybką akcję z ciekawymi, zaskakującymi zwrotami, mafię i porachunki, niebezpieczeństwo, strzelaniny, namiętność, zdradę (i to zupełnie inną niż można było się spodziewać) i wiele więcej. Z tą książką nie dało się nudzić, bardzo dużo się w niej dzieje i, mimo że ma trochę więcej niż 200 stron, nie czułam niedosytu po jej zakończeniu (autorka doskonale domknęła wszystkie wątki). Czytało się ją szybko, a podczas czytania towarzyszyły mi emocje.

Bohaterowie ciekawi, dobrze wykreowani.
Nicolas, młodszy brat Eleny i Olivii. Młody mężczyzna nieznający litości, bezwzględny, bezkompromisowy, zabijający bez mrugnięcia okiem. Lepiej nie być jego wrogiem, lepiej nie stanąć mu na drodze. Spotkanie Tessy uwalnia w nim uczucia, o których dawno zapomniał, a on pokazuje swoją drugą twarz, jednak tylko dla niej, dla innych pozostaje sobą. To bohater, którego polubiłam.
Tessa to młoda kobieta, która w życiu wiele przeszła. Nawet nie potrafię sobie wyobrazić, co może czuć dziecko sprzedane przez matkę, albo nastolatka trafiająca do brutalnego domu publicznego. To bohaterka silna, uczuciowa, pragnąca ciepła i bliskości. Mocno jej kibicowałam, aby to odnalazła i był po prostu szczęśliwa.

„Syn mafii. Nicolas” to według mnie świetna książka i z przyjemnością ją polecam.



Moja ocena - 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo NieZwykłe oraz na FB



Syn mafii. Nicolas



2 komentarze: