poniedziałek, 13 września 2021

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Moment życia tom II. Ulotna chwila" - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Moment życia tom II. Ulotna chwila”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Książka pt.: „Moment życia tom II. Ulotna chwila”, to drugi tom cyklu Moment życia.

Tom pierwszy to książka pt.: „Moment życia”.


Joanna zrobiła coś, czego w świecie gangsterów się nie wybacza – zdradziła. To przez nią Krzysztof i jego ludzie poszli do więzienia. Wie, że zemsta ją dopadnie, że on ją odnajdzie, że jej życiu grozi wielkie niebezpieczeństwo. Kochała go i kocha nadal, gdyby mogła cofnąć czas, zrobiłaby dokładnie to samo. On myśli, że go zdradziła, ona wie, że to był jedyny sposób, aby wyszedł z tego, co planował żywy, a woli, aby ją nienawidził i żył, niż zginął.
Kobieta wyprowadziła się, zmieniła pracę, zmieniła się. Nie żyje tylko dla siebie, była w ciąży, kiedy Krzysztof trafił do więzienia, Szymon jest całym jej światem, dla niego chce zrobić wszystko, pokonać wszelkie przeciwności. Teraz kiedy Krzysztof wychodzi na wolność, bardzo się boi. Oczekuję zemsty i to bardzo bolesnej, jednak ona nie nadchodzi. Mężczyzna jednak nie potrafi jej zniszczyć, tym bardziej że jest matką jego syna. Jednak nie zamierza zapomnieć, nie zamierza przebaczyć. Wkracza w życie Joanny i małego Szymka żądając, aby wyznała chłopcu prawdę, kim dla niego naprawdę jest. Na dodatek okazuje się, że kobieta ukrywała przed nim nie tylko to, że został ojcem. Jak Krzysztofa odnajdzie się w roli ojca? Jakie tajemnice odkryje? Czy będzie szukał sposobu na zemstę? Czy będzie umieć wybaczyć zdradę? Czy zrozumie, dlaczego Joanna wydała go policji?

Tom pierwszy zdecydowanie przypadł mi do gustu, a co za tym idzie, miałam wiele oczekiwań odnośnie do drugiego. Nie zawiodłam się ani troszkę. Książka była ciekawa i wciągająca, momentami wzruszająca, momentami wywołująca uśmiech na ustach. Akcja toczyła się dość szybko i była pełna zwrotów, czasami dość zaskakujących. Podczas czytania towarzyszyło mi wiele emocji, a zakończenie (to pierwsze, ponieważ są dwa i powiem szczerze, że bardzo mi się podobało takie rozwiązanie) sprawiło, że poleciała łezka z oka.

Bohaterowie zmienili się, dojrzeli.
Joanna, chociaż w środku nadal pozostał delikatna, pełna uczuć, na zewnątrz stała się twarda i bezkompromisowa. Wiedziała, że powrót Krzysztofa nie będzie łatwy, wiedziała również, że mają wspólnie syna, który zasługuje na to, aby znać ojca. To bohaterka, którą polubiłam już w poprzednim tomie i tak pozostało również w tym.
Krzysztof bardzo się zmienił. Przestał liczyć się tylko z własnym zdaniem, zaczął zauważać argumenty innych, starał się je zrozumieć. Stał się opiekuńczy, troskliwy, a jednocześnie pozostał władczy. Jego przemiana bardzo mi się podobała i sprawiła, że zaczęłam go bardzo lubić, chociaż nie od pierwszych stron drugiego tomu.

„Moment życia tom II. Ulotna chwila” to książka, która wywołała wiele emocji podczas czytania. Mnie zdecydowanie się podobała i z wielką przyjemnością polecam.


Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB


Moment życia tom II. Ulotna chwila

4 komentarze:

  1. Ciekawa, nie długo zabieram sie za tom I potem II

    OdpowiedzUsuń
  2. Drugi tom okazał się dalszą świetną kontynuacją,więc wpisuję książkę na listę do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. po tej dobrej opinii panie na pewno książkę chętnie przeczytają

    OdpowiedzUsuń