sobota, 4 września 2021

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Moment życia" - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Moment życia”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.



Joanna jest studentką, pracuje, ma własne mieszkanie i przyjaciół, z którymi lubi spędzać czas. Nic nie zapowiada wielkich zmian w jej życiu, do czasu aż nie wpada na pewnego mężczyznę. Krzysztof zmienia jej życie, wchodzi, do niego z „butami” wcale nie pytając, czy aby na pewni może. Kobieta początkowo czuje się bardzo osaczona, on albo jakiś jego znajomy ciągle się gdzieś obok niej kręci. Joannie wcale się to nie podoba, tym bardziej że nie są żadną parą. Mężczyźnie to jednak wcale nieprzeszkadzań, jest uparty i w końcu osiąga swój cel. Wkracza do życia kobiety i ani myśli z niego odchodzić. Początkowa niechęć do Krzysztofa znika, a Joanna zaczyna, do niego czuć coś więcej niż sama by chciała. Niestety życie lubi mieszać, a ona odkrywa, że mężczyzna nie jest zwykłym obywatelem, a stoi na szczycie grópy przestępczej. Wcale jej się to niepodoba, jednak nie tylko to spędza sen z powiek kobiety. Niebawem ma się coś stać, a ona musi podjąć decyzję, która zawarzy na przyszłości nie tylko jej, ale również Krzysztofa oraz jego „przyjaciół”. Co ma się stać? Jaką decyzję podejmie kobieta? Czy rodzące się między nimi uczucie ma szansę na szczęśliwy finał?

Nie mam, pojęcia jak to się stało, że ja tej książki nie czytałam wcześniej. To był duży błąd, bo historia Joanny i Krzysztofa zdecydowanie mi się podobała. To, co się działo między nimi, te skrajne emocje od złości do namiętności, od nienawiści do miłości, te ich potyczki słowne, to wszystko sprawiało, że od książki nie mogłam się oderwać. To historia o miłości, jednak nie tylko. To również decyzja o trudnych decyzjach, o przeszłości, o której się nie potrafi zapomnieć, o zemście która nas niszczy od środka, zamiast pomagać uciszyć wyrzuty. Książkę czytało się bardzo szybko, momentami było zabawnie, momentami kręciła się łezka w oku. Ta książka wywołała we mnie wiele różnych emocji.

Bohaterowie według mnie byli ciekawi, dobrze wykreowani.
Joanna jest kobietą z charakterkiem i to dość ostrym. Ma własne zdanie i zdecydowanie nie pozwala sobą rządzić. To bohaterka, która potrafi być miła i przyjacielska, jednaka, kiedy ktoś jej naciśnie na odcisk, lepiej, żeby od razu uciekał. Osobiście ją bardzo lubiłam, a to, co zrobiła, pod koniec książki sprawiło, że również podziwiałam.
Krzysztof stoi na czele grupy przestępczej, żyje zemstą, ma zamiar pomścić brata. To mężczyzna władczy, nieznoszący sprzeciwu, momentami nadopiekuńczy, liczący się tylko z własnym zdaniem. Nie będę ukrywać, że nie za bardzo go polubiłam, jednak nie wyobrażam sobie kogoś innego w tej historii.

„Moment życia” to książka, z którą nie dało się nudzić. Ciekawa, wciągająca historia wywołująca wiele emocji. Z przyjemnością polecam.


Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB


Moment życia

4 komentarze: