niedziela, 23 czerwca 2024

Wydawnictwo Skarpa Warszawska Książka pt.: „Warszawianka”- Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Warszawianka”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Skarpa Warszawska (współpraca reklamowa baterowa).





Jest listopad 1885 rok, kiedy w Warszawie dochodzi do zabójstwa i to w miejskim burdelu. Dość szybko się okazuje, że ofiarą stał się człowiek znany i szanowany, a mianowicie Wiktor Rapacki. Jego rodzina jest w ogromnym szoku, bardzo dużo dla nich się teraz zmieni i to nie tylko ze względu na samą śmierć, ale również na miejsce, w którym do tego doszło. Śledztwo ma poprowadzić Aleksander Woronin, młody policjant, który niedawno przybył z samej Rosji. Nie jest on przyjęty z otwartymi rękami, ze względu na swoje pochodzenie. Również córka zmarłego początkowo nie jest nim zachwycona, lecz niebawem zaczyna się to zmieniać. Nic jednak nie będzie łatwe. Kobieta ma narzeczonego, który na dodatek siedzi w więzieniu czekając na proces. Śledztwo też nie będzie proste, a na światło dzienne zaczną wychodzić tajemnice, które wiele osób wolałoby zostawić głęboko zakopane. Jakie? Kto zamordował? Jak potoczy się znajomość młodego policjanta i córki zamordowanego?

Autorka w książce przeniosła mnie do 1885 roku i sprawiła, że doskonale się tam bawiłam. Historia okazała się ciekawa, a także zdecydowanie wciągająca. Śledztwo co prawda trochę trwało, jednak dla mnie był to plus. Było tak poprowadzone, że nie nudziło ani troszkę. Również wątek romantyczny bardzo przypadł mi do gustu.
Akcja sprawnie poprowadzona, z zaskakującymi zwrotami. Książkę czytało się szybko, a podczas czytania towarzyszyły mi emocje.

Książkę czytamy z perspektywy kilku bohaterów. To bardzo dużo wnosi do historii, pozwala pewne rzeczy zrozumieć, poznać bliżej więcej niż tylko jedną osobę. Każdy z nich jest na swój sposób ciekawy, dobrze wykreowany.

„Warszawianka” to ciekawa propozycja dla każdego, kto lubi kryminalne zagadki z wątkiem romantycznym. Ze swojej strony polecam.


Moja ocena – 8\10



Serdecznie zapraszam na stronę Skarpa Warszawska oraz na FB


Warszawianka

1 komentarz: