piątek, 1 marca 2024

Wydawnictwo Amare Sokoły. Skrzydłowy - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Skrzydłowy”, którą otrzymałam od wydawnictwa Amare (współpraca reklamowa baterowa).








Książka pt.: „Skrzydłowy” to trzeci tom serii Sokoły.

Tom pierwszy to książka pt.: „Biegacz”.

Tom drugi to książka pt.: „Rozgrywający”.



Życie Piotrka to jednorazowe przygody z kobietami, imprezy oraz ukochana drużyna, w której gra, czyli Sokoły. To dla niego coś więcej niż tylko gra, to rodzina, na którą może zawsze liczyć i zrobi dla nich praktycznie wszystko. Co prawda od dana wiedział, że firma należy do niego, a brat tylko ma ją rozkręcić, taka była wola dziadka w testamencie, jednak nie podejrzewał, że to nastąpi tak szybko. Chciał się od tego wymigać, jednak kiedy brat zagroził, że firma przestanie sponsorować jego drużynę, wiedział, że nie ma wyjścia.
Emmę nigdy życie nie rozpieszczało. Miała trzy latka, kiedy straciła rodziców i trafiła do domu dziecka. Start w dorosłość też pozostawił wiele do życzenia. Pomimo że ma dobre wykształcenie, nie znalazła pracy w zawodzie, a wszystko przez swój ciemny kolor skóry. Niestety to nie jedyne przykrości, jakie z tego powodu zaznała, dlatego nienawidzi nadętych facetów w garniturach. Pracę znalazła w kawiarni i stara się iść w życiu do przodu, chociaż nie zawsze jest łatwo.
Poznali się w kawiarni, w której ona pracuje. Kobieta po raz kolejny została obrażona ze względu na kolor swojej skóry, a Piotrek nie chciał i nie potrafił stać obojętnie. Stanął w obronie dziewczyny, zyskując w jej oczach. Jednak przed nim niełatwy czas, musi zająć się firmą, a brat ma dla niego nieprzyjemne niespodzianki, jednak i on nie zamierza być mu dłużny i ma swoje asy w rękawie. Jakie? Czy pogodzi prowadzenie firmy i grę w ukochanej drużynie? Co takiego ukrywa jego brat? Jak potoczy się znajomość Emmy i Piotrka?

Poprzedni tom zdecydowanie mi się podobał, tak więc miałam swoje oczekiwania, sięgając po ten. Jak wrażenia po przeczytaniu? Jak najbardziej pozytywne. Historia, jaką znalazłam w książce, bardzo mi się podobała. Wciągnęła mnie praktycznie od pierwszych stron i nie pozwoliła się od siebie oderwać aż do samego końca.
To historia o poświęceniu, miłości, przyjaźni, a jednocześnie poruszająca takie tematy jak np. rasizm. Czytało się ją bardzo szybko, a podczas czytania towarzyszyło mi wiele emocji. Akcja momentami wolniejsza, momentami szybsza, z ciekawymi, zaskakującymi zwrotami.

Bohaterowie ciekawi, dobrze wykreowani. Tym razem praktycznie od samego początku polubiłam oboje, co naprawdę rzadko się zdarza. Przeważnie któryś z bohaterów musi przejść przemianę, aby zyskać moją sympatię, tym razem tak nie było.

„Skrzydłowy” to świetna książka, z ciekawą, wciągającą historią, po którą zdecydowanie warto sięgnąć. Ze swojej strony polecam.



Moja ocena – 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo AMARE oraz na FB



Skrzydłowy


4 komentarze: