środa, 27 grudnia 2023

Wydawnictwo Luna Książka pt.: "Palazzo” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Palazzo”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Luna (współpraca reklamowa baterowa).







Cosima miała swoje marzenia i plany, jednak wystarczyła chwila, aby musiała zmienić wszystko. Doszło do wypadku, w którym zginęli jej rodzice, a ocalała siostra Allegra stała się niepełnosprawna. To ona musi się zająć nie tylko nią, ale również rodzinną firmą, utrzymaniem pięknej, czterystuletniej posiadłości palazzo w Wenecji oraz „ogarnięciem” brata, który niestety, zamiast pomagać, tylko dostarcza jej problemów. Luca po śmierci rodziców staje się jeszcze bardziej rozrywkowy, nie zamierza pracować, a pieniądze na swoje imprezowe życie ma mu dawać Cosima. Jakby problemów było mało, okazuje się, że w firmie wcale nie jest tak dobrze, jak myślała.
Kobieta staje przed wieloma wyzwaniami, z którymi daje sobie radę. Prowadzi firmę, opiekuje się siostrą i próbuje choć trochę wpłynąć na brata (z marnym skutkiem). Poświęcając się innym, tak naprawdę zapomniała o sobie. Nie miała czasu na przejście żałoby, nie ma czasu na życie prywatne. Pewnego dnia w jej życiu pojawia się Olivier Bayard, założyciel najpopularniejszej francuskiej marki produkowanych seryjnie torebek. Czy ta znajomość coś zmieni w jej życiu? Czy pomyśli w końcu o sobie? Czy znajdzie czas taki tylko dla sobie? Jakie tajemnice wyjdą na światło dzienne? Co jeszcze „wywinie” Luca?

Historia, jaką znalazłam w książce, uważam za dość ciekawą. To opowieść o wypadku, który zmienił życie bohaterki, chociaż nie brała w nim udziału, o odpowiedzialności za bliskich, radościach i problemach, tajemnicach i sekretach. Akcja sprawnie poprowadzona może nie bardzo szybka, ale na pewno niewolna czy nudna. Książkę czytało się szybko, a podczas czytania towarzyszyły mi emocje.

Bohaterowie ciekawi, według mnie dobrze wykreowani. Cosima jest młoda, kiedy spada na nią odpowiedzialność zarówno za rodzeństwo, jak i za rodzinną firmę, której kondycja pozostawia wiele do życzenia. To kobieta sumienna, opiekuńcza, konsekwentnie dążąca do wyznaczonych sobie celów. Ja ją polubiłam.

„Palazzo” to książka, z którą dobrze się bawiłam podczas czytania i uważam, że warto po nią sięgnąć. Polecam.


Moja ocena – 8\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Luna oraz na FB


Palazzo

2 komentarze: