sobota, 4 listopada 2023

Wydawnictwo Skarpa Warszawska Książka pt.: „Podaj dalej” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Podaj dalej”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Skarpa Warszawska (współpraca reklamowa baterowa).





Hania i Arkadiusz od 20 lat są szczęśliwym małżeństwem. Mężczyzna jest wojskowym, dlatego cały ten czas żyli na walizkach, zmieniając miejsce zamieszkania zawsze, wtedy kiedy on zostawał oddelegowany do innej jednostki. Kobieta pracuje w szkole, więc nie ma większych problemów ze znalezieniem pracy, w każdym nowym miejscu, do którego trafiają. Nigdy nie nawiązywała przyjaźni, ponieważ wiedziała, że nie zagrzeje miejsca na długo i nie widziała w tym sensu. Chociaż jej dzieciństwo i nastoletnie lata były trudne, a na własną rodzinę nigdy nie mogła liczyć, teraz się to zmieniło. Są razem szczęśliwi i nawet w braku potomstwa widzi plusy ze względu na życie, jakie prowadzą.
Teraz jednak nadeszła pora na zmiany. Arkadiusz postanawia niebawem przejść na wojskową emeryturę, dlatego skończy się ich tułacze życie. Wybierają niedużą nadmorską miejscowość Śliwin i tam kupują dom. Jest tylko jedna sprawa, która wychodzi niespodziewanie. Przed nimi zarazem pierwsza i ostania misja, w jakiej ma uczestniczyć, na dodatek w samym Afganistanie. Kobieta bardzo boi się o męża, nie chce półrocznej rozłąki, jednak decyzja została podjęta i tak naprawdę nic nie da się zmienić. On wyjeżdża, ona zostaje ze strachem, czekając, na jakiekolwiek wieści od niego. Jak potoczy się misja Arkadiusza? Co będzie się na niej działo? Jak poradzi sobie Hania? Czy ten czas coś zmieni między nimi?

Historia, jaką znalazłam w książce, mnie się podobała. To historia pokazująca jak wiele potrafi zmienić misja wojskowa, a jednocześnie jak silna potrafi być miłość. Jednak nie tylko. Mamy tak jakby główną historię oraz kilka pobocznych, jednak nie mniej ważnych, równie ciekawych. Niestety nie mogę wam nic o tym powiedzieć więcej, ponieważ zdradziłabym zbyt wiele z fabuły.
Akcja nie jest bardzo szybka, ale nie jest również wolna czy nużąca. Książkę czytało się dość szybko, a podczas czytania towarzyszyły mi emocje. Zdecydowanie plusem dla mnie był świąteczny klimat, jaki w niej znalazłam.

Bohaterowie ciekawi, dobrze wykreowani zarówno ci pierwszoplanowi, jak i ci pozostali. Ich losy śledziłam z ciekawością, a swoim zachowaniem wywoływali we mnie emocje.

„Podaj dalej” to ciekawa pozycja ze wciągającą historią w świątecznym klimacie. Ze swojej strony polecam.



Moja ocena – 8\10



Serdecznie zapraszam na stronę Skarpa Warszawska oraz na FB


Podaj dalej

3 komentarze: