środa, 2 sierpnia 2023

Wydawnictwo Amare Zaopiekuj się mną - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Zaopiekuj się mną” którą otrzymałam od wydawnictwa Amare.





Przyjaciółka matki Anthonyego umiera, a on dowiaduje się, że jej córka ma niebawem z nimi zamieszkać. Natalia miała tylko ją, teraz została na świecie całkiem sama. Kobieta postanawia ją przygarnąć, ma zamieszkać z nimi, nie wyobraża sobie, aby miało być inaczej. Młody chłopak wraz z matką jedzie po nią i chociaż niejednokrotnie się widzieli, to było dość dawno. Już na samym początku dochodzi między nimi do wymiany zdań, a on nie jest najmilszy. Jednak Anthony dość szybko się opanowuje i postanawia, że pomoże Natalii z zaaklimatyzowaniem się w nowym środowisku. Mają chodzić razem do szkoły, a on doskonale zdaje sobie sprawę, jakie panują w niej układy.
W życiu Natalii nadchodzą wielkie zmiany. Śmierć matki sprawiła jej duży ból, została na świecie całkiem sama. Na szczęście jej przyjaciółka postanawia się nią zająć. Młoda dziewczyna musi zostawić to, co znała i wyruszyć do zupełnie innego miejsca. Nowa szkoła, nowi znajomi i syn ciotki, z którym zaczyna ją łączyć coś więcej niż relacja, jakiej się po nich spodziewali – jak rodzeństwa. Pierwsze dni w szkole upływają dość spokojnie, dzięki Marcie, która jest blisko z Antkiem i na jego prośbę wzięła ją pod swoje skrzydła. Jednak na pewnej imprezie dzieje się coś, co wszystko zmienia. Co takiego się stanie? Jak potoczy się znajomość między Antkiem a Natalią? Jak dziewczyna odnajdzie się w nowym środowisku? Kto będzie chciał zaszkodzić tej dwójce?

Tak książka bardzo mi się podobała, wciągnęła mnie praktycznie od pierwszych stron i nie pozwoliła się oderwać, aż nie poznałam zakończenia. To historia o samotności, śmierci bliskiej osoby, nowym początku, szkolnych intrygach, zemstach, przyjaźni, miłości. Pokazuje świat bogatych dzieciaków, w którym rodzice często tuszują wybryki swoich pociech pieniędzmi, nie zastanawiając się, jak to na nich wpływa.
Akcja dość sprawnie poprowadzona. Książkę czytało się dość szybko, a podczas czytania towarzyszyło mi wiele emocji.

Głównymi bohaterami są Anthony i Natalia – dwójka młodych ludzi, którzy pochodzą z zupełnie innych światów, a los sprawił, że zamieszkali razem.
Anthony chodzi do ostatniej klasy prywatnego amerykańsko-polskiego liceum. Nie trzeba się bardzo starać, aby wyprowadzić go z równowagi, a swoje sprawy często załatwia pięściami. To sprawia, że ludzie wolą z nim nie zadzierać. Początkowo dość niemiły, wręcz chamski, później się zmienia. Co prawda na początku nie bardzo mi się podobało jego zachowanie, jednak po pewnym czasie go polubiłam.
Natalia to młoda dziewczyna, której świat całkowicie się zmienia po śmierci mamy. Jest sympatyczna, koleżeńska, dobra. Osobiście ją polubiłam i mocno jej kibicowałam.

„Zaopiekuj się mną” to książka, która wywoływała emocje podczas czytania, z ciekawą i wciągającą historią. Mnie się podobałam i z przyjemnością polecam.


Moja ocena – 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo AMARE oraz na FB


Zaopiekuj się mną

4 komentarze: