wtorek, 6 czerwca 2023

Wydawnictwo Ibis Książka pt.: „Zupełnie inna bajka” - Recenzja

 

Zapraszam na opinię o książce pt.: „Zupełnie inna bajka”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa Ibis.





Alex, choć wygląda jak chłopiec, w głębi siebie wcale nim nie jest. Jest dziewczyną uwięzioną w ciele, którego nienawidzi, które jest jej oślą skórką. Strach, brak akceptacji u bliskich, rówieśników, zdezorientowanie – to emocje, które towarzyszą jej każdego dnia. Pragnie założyć sukienki, biżuterię, pomalować się, jednym słowem zrobić to wszystko, co robią dziewczyny, jednak nie może. Każdego dnia musi udawać kogoś, kim wcale nie jest, kogoś, kim nie chce być. Na szczęście nie jest całkowicie sama, a babcia, która całkowicie ją akceptuje, daje jej ogromne wsparcie. Tylko czy ono wystarczy? Czy znajdzie się ktoś jeszcze, kto pomoże Alex? Czy będzie mogła w końcu być sobą?

Książka jest literaturą młodzieżową, jednak osobiście uważam, że powinno ją przeczytać wiele osób. Historia Alex porusza ważny, ciężki temat, jakim jest transpłciowość. Osobiście uważam, że każdy ma prawo do własnego życia, akceptacji i jeśli nie robi tym krzywdy innym, nikt nie powinien się wtrącać. Niestety wiele osób ma zupełnie inne zdanie, przez co osoby takie jak Alex często pozostają w ukryciu, samotnie mierząc się z wieloma emocjami.
Wracając do książki, według mnie była ciekawa, wciągająca, wywołująca wiele emocji. Jest to jedna z niewielu pozycji, którą przeczytałam zarówno ja, jak i moja nastoletnia córka i obie uważamy, że powinno być o niej głośno. Historię Alex powinno poznać wielu ludzi, aby poznać emocje, uczucia osób takich jak ona.

Główna bohaterka jest dobrze wykreowana, realistyczna. To młoda osoba zmagająca się z wieloma problemami, z emocjami, które ciężko uciszyć. Obie z córką ją polubiłyśmy.

„Zupełnie inna bajka” to książka dla młodzieży, którą według mnie i córki powinna przeczytać nie tylko ta grupa, ale również wielu dorosłych. Poruszany w niej temat sprawia, że powinno być o niej dużo głośniej, niż jest. Obie polecamy.



Moja ocena – 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Ibis 


Zupełnie inna bajka


4 komentarze: