czwartek, 8 czerwca 2023

Wydawnictwo Insignis Książka pt.: „Pegasus: Jak szpieg, którego nosisz w kieszeni, zagraża prywatności, godności i demokracji” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Pegasus: Jak szpieg, którego nosisz w kieszeni, zagraża prywatności, godności i demokracji”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Insignis.





O programie Pegasus jakiś czas temu było dość głośno, dlatego jak tylko dowiedziałam się o książce na jego temat, postanowiłam ją poznać bliżej. Jak wrażenia po przeczytaniu? Dość szokujące i zaskakujące. Czym jest Pegasus? Po co został stworzony? Jak działa? Do czego jest wykorzystywany? Na to i wiele innych pytań znajdziemy odpowiedzi w książce. To program, który miał pomagać w walce z terroryzmem, a tak naprawdę okazało się, że został wykorzystany do wielu innych spraw, do których tak naprawdę nie powonień służyć.

W książce znajdziemy zapis śledztwa prowadzonego przez dwójkę nagradzanych dziennikarzy. Jest on dość szczegółowy (czasem można było stwierdzić, że nawet za bardzo, jednak mnie to jakoś bardzo nie przeszkadzało). Czyta się ją w miarę szybko, z zaciekawieniem (a przynajmniej ja tak miałam).

„Pegasus: Jak szpieg, którego nosisz w kieszeni, zagraża prywatności, godności i demokracji” to książka, po którą według mnie warto sięgnąć, jeśli chcemy dowiedzieć się więcej o Pegasusie. Ze swojej strony polecam.



Moja ocena – 7\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Insignis oraz na FB


Pegasus: Jak szpieg, którego nosisz w kieszeni, zagraża prywatności, godności i demokracji

4 komentarze: