piątek, 16 czerwca 2023

Wydawnictwo Rebel Gra Pakt z diabłem - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję gry pt.: „Pakt z diabłem”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Rebel.












































Zaczynamy od złożenia elementów. Planszę kładziemy na środku i ustawiamy koło produkcji na 1. Każdy gracz przygotowuje swoje królestwo z innej strony planszy (wybieramy losowo która strona będzie kogo i dostajemy odpowiednie elementy, aby go stworzyć). Karty budynków sortujemy, a następnie tasujemy (osobno). Ze stosów od „2” do „5” należy utworzyć 1 talię budynków, a „1” należy odłożyć na bok. Karty wydarzeń dzielimy na stos A i stos B i tworzymy z nich talię wydarzeń (stos A kładziemy na stosie B). Tworzymy pulę żetonów monet, zboża, drewna, kamienia, szkła oraz marmuru i kładziemy tam, aby każdy miał do nich dojście. Każdy gracz stawia mury w wybranym przez siebie kolorze.
Gracze wcielają się we władców 4 średniowiecznych królestw stojących u progu architektonicznego renesansu. Jednak to nie wszystko. Każdy otrzymuje również sekretną rolę (2 jest śmiertelnikami, 1 jest kultystą, 1 diabłem). Zadaniem każdego zdobyć jak najwięcej punktów, jednak nie jest to wcale takie łatwe, tym bardziej że każdy zaczyna grę z innymi zasobami i zdobywa punkty w inny sposób, ponieważ do każdej roli przypisana jest inna skrzynia.

Jest to jedna z tych gier bardziej rozbudowanych. Samo złożenie elementów wymaga od nas trochę czasu, na szczęście wystarczy zrobić to tylko raz. Również przygotowanie wszystkiego zajmuje dłuższą chwilę, tak więc trzeba się liczyć z tym, że na granie trzeba zarezerwować sobie więcej czasu (mniej więcej dwie godziny).
Zasady gry nie należą do banalnych, jednak to sprawia, że gra jest naprawdę ciekawa. Instrukcja jest nam niezbędna za każdym razem (a przynajmniej u nas). Jest ona dokładna, jasna i czytelna, a to sprawia, że nie ma problemu ze zrozumieniem, o co chodzi w grze.

Elementów jest dość sporo. Są ładne, przyciągają wzrok, a przy tym są zrobione z dokładnością. Według mnie są wysokiej jakości i nie zniszczą się zbyt szybko (oczywiście, jeśli będziemy ich używać zgodnie z zastosowaniem).

„Pakt z diabłem” to moim zdaniem świetna gra. My spędziliśmy z nią wiele godzin na dobrej zabawie i z przyjemnością polecamy.



Moja ocena – 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Rebel oraz na FB


Pakt z diabłem

4 komentarze: