niedziela, 18 czerwca 2023

Wydawnictwo NieZwykłe Książka pt.: "My Brutal Mafia King” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „My Brutal Mafia King”, którą otrzymałam od Wydawnictwa NieZwykłego.





Życie Gai odkąd pamięta, było pełne bólu, upokorzeń, samotności. Ojciec alkoholik, matka pracująca ciałem, żadne z nich jej nie kochało. Oboje się nad nią znęcali od najmłodszych lat, jednak to on ją katował, to on sprawił, że jej życie było koszmarem i chociaż wszyscy wiedzieli, co się dzieje, nikt jej nie pomógł. Teraz jest już pełnoletnia, jednak nie potrafi uwolnić się od tego wszystkiego. Tak naprawdę nie ma nic, nie ma nikogo, na kogo mogła liczyć, kto by pomógł jej odejść, zacząć po prostu żyć.
Pewnego dnia, kiedy chodzi po lesie (tylko tu czuje się szczęśliwa, tylko w nim ma spokój i ciszę), okazuje się, że jest w nieodpowiednim miejscu w nieodpowiednim czasie. Gaja zostaje porwana i wywieziona daleko od domu. Wpada w ręce Percy’ego, człowieka, który jest bardzo niebezpieczny, trafia do świata mafii. Czy może tam być gorzej, niż było jej w domu? Kobieta dość szybko dostaje odpowiedź na to pytanie, a także dowiaduje się, jakie on ma plany. Gai wcale się jej to nie podoba, jednak pomimo początkowego buntu, niedługo z niego rezygnuje.

Zacznę od tego, że na pewno nie jest to książka dla każdego. Dlaczego? Ponieważ jest pełna brutalności, a także porusza kilka niełatwych tematów.
Historia Gai mnie się podobała, wciągnęła mnie nawet bardzo. To opowieść o znęcaniu przez rodziców (zarówno psychicznym, jak i fizycznym), porwaniu, małżeństwu z przymusu, bólu, strachu, traumach, tajemnicach, porachunkach mafijnych. Akcja sprawnie poprowadzona, momentami ze zwrotami, które potrafiły mnie zaskoczyć.

Bohaterowie moim zdaniem są dość dobrze wykreowani, chociaż na pewno nieidealni.
Gaja to młoda kobieta po przejściach, która z jednego piekła trafia do drugiego. Jest wycofana, zagubiona, wystraszona. Chociaż początkowo walczy, później zaczyna wątpić, że coś się zmieni, że czeka ją jeszcze coś dobrego. Osobiście mocno jej współczułam.
Percy Villin jest szefem mafii w Teksasie. To mężczyzna niebezpieczny, bezwzględny, biorący wszystko, co tylko chce, nie licząc się z nikim.

„My Brutal Mafia King” to książka z historią niełatwą, pełną traum, brutalności, strachu. Mnie się podobała i polecam.



Moja ocena – 8\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo NieZwykłe oraz na FB


My Brutal Mafia King

4 komentarze: