środa, 31 maja 2023

Wydawnictwo NieZwykłe Książka pt.: "Skomplikowana miłość" - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Skomplikowana miłość”, którą otrzymałam od Wydawnictwa NieZwykłego.





Nathan Mercer i Eliza Bennet poznają się, kiedy oboje zaczynają nową pracę, w mieście, do którego niedawno się przeprowadzili. Pierwszy raz spotykają się na stołówce, jedzą wspólny posiłek, a mężczyzna od razu stawia sprawę jasno, informując, że jest gejem. Dość szybko okazuje się, że są bratnimi duszami, a przyjaźń, która zaczyna ich łączyć, jest bardzo silna. Spędzają z sobą wiele czasu, zawsze mogąc na siebie liczyć.
Mija dziesięć lat, wiele się zmienia, jednak nie przyjaźń między Elizą i Nathanem. Ona nadal trwa, jest bardzo silna, a to jak się w stosunku do siebie zachowują, wielu zaskakuje. Praktycznie wspólnie mieszkają, a noce spędzają w jednym łóżku, śpiąc przytuleni do siebie. Nadchodzi jednak dzień, kiedy zaczyna się coś zmieniać, a Nathan zaczyna czuć w stosunku do przyjaciółki coś, o co by się nie podejrzewał. Nie radzi sobie z reakcjami własnego ciała, z uczuciami, które buzują w jego sercu. Również Eliza zaczyna patrzeć na niego trochę inaczej. Jak to wpłynie na ich przyjaźń? Czy poradzą sobie z tym, co szykuje dla nich los? Jak potoczy się dalsza znajomość Nathana i Elizy? Czy zaryzykują przyjaźń, aby spróbować czegoś więcej?

Nie przypominam sobie, abym kiedyś czytała książkę, w której poruszany jest temat taki jak w tej. Dla mnie to był plus, który sprawił, że chciałam tę historię poznać jak najszybciej. Książki może nie czytało się bardzo szybko, jednak dla mnie nie było to dużym problemem. Sięgając po nią, miałam świadomość, że ma ponad 500 stron i nie przeczytam ich w jeden wieczór.
Historia Nathana i Elizy okazała się niebanalna, ciekawa, zupełnie inna niż do tej pory mi znane. To właśnie najbardziej mi się podobało, że dostałam coś nowego, zaskakującego, a jednocześnie wywołującego emocje.

Bohaterowie dość ciekawi, mający wady i zalety, a to sprawia, że są realistyczni.
Nathan to mężczyzna o dwóch twarzach. Przez wielu uważany za ciacho, ale o niezbyt przyjemnym charakterze, potrafi być niemiły, chamski, gburowaty. Zupełnie inny jest dla Elizy. Dla niej jest opiekuńczy, czuły, troskliwy. Wiele osiągnął w życiu zawodowym, jest znanym lekarzem, a jego odkrycie uratowało już nie jedno życie.
Eliza jest pielęgniarką pracującą na pediatrii, jednak zamierza zmienić pracę, wciąż szuka tej idealnej, w której poczuje się całkowicie spełniona. To kobieta często niezdarna, co sprawia, że wpada w tarapaty.

„Skomplikowana miłość” to książka, z którą spędziłam dość miło czas. Moim zadaniem warto po nią sięgnąć i polecam.



Moja ocena – 8\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo NieZwykłe oraz na FB


Skomplikowana miłość

1 komentarz: