niedziela, 26 lutego 2023

Wydawnictwo Skarpa Warszawska Książka pt.: "Poradnik prawdziwej damy. Dobre maniery a morderstwo” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Poradnik prawdziwej damy. Dobre maniery a morderstwo”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Skarpa Warszawska.





Mija rok, od kiedy Hrabina Frances Wynn została wdową. Teraz zamierza zacząć wszystko od nowa, nie patrząc na to, co inni sądzą. Wynajmuje dom, gdzie zamierza się przeprowadzić z córką, a w niedługim czasie ma dołączyć do nich jej siostra Lily. Kobieta nie robi sobie nic z tego, co szepczą bogate damy o jej zachowaniu. Zamierza być z dala od toksycznej rodziny swojego zmarłego męża i nie pozwoli, aby cokolwiek jej przeszkodziło. Tylko czy aby na pewno?
Pewnego dnia do jej drzwi puka inspektor Delaney, który ją informuje, że jej mąż nie zmarł na serce, a został zamordowany. Frances jest jedną z podejrzanych osób i to ona będzie musiała udowodnić, że nie ma z tym nic wspólnego. Na dodatek zaczyna grasować złodziej, a ona miesza się w próbę odkrycia, kim jest. Jednak to nie koniec zmian i problemów, z jakimi będzie musiała zmierzyć się kobieta. Czy da radę? Co takiego jeszcze się stanie? Czy udowodni swoją niewinność? Jak potoczą się dalsze losy Frances?

Początkowo akcja w książce jest wolniejsza, mamy sporo opisów, co może troszkę zniechęcić do dalszego czytania. Jednak jeśli nie zrezygnujemy, w dalszej części dostaniemy szybką akcję, z ciekawymi, zaskakującymi zwrotami, dużo tajemnic, sekretów, zagadek do rozwiązania. Historia mnie się spodobała, w szczególności, kiedy już akcja przyspieszyła. Z zainteresowaniem śledziłam losy bohaterki, próbują wraz z nią odkryć prawdę. Podczas czytania towarzyszyło mi wiele różnych emocji, a momentami nie dało się powstrzymać o wybuchu śmiechu.

Główną bohaterką jest Frances, kobieta z klasą, ciekawymi pomysłami, mająca dość duże poczucie humoru. Niestety nic więcej o niej wam nie zdradzę, bo musiałabym zdradzić zbyt wiele z fabuły. Powiem tylko tyle, że ją polubiłam i to bardzo.

„Poradnik prawdziwej damy. Dobre maniery a morderstwo” to książka, z którą naprawdę dobrze się bawiłam. Pomijając początek, nie mogłam się od niej oderwać, a historia mi się podobała.




Moja ocena – 8\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Skarpa Warszawska oraz na FB


Poradnik prawdziwej damy. Dobre maniery a morderstwo

3 komentarze: