sobota, 25 lutego 2023

Wydawnictwo NieZwykłe Książka pt.: "Fast Driver” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Fast Driver”, którą otrzymałam od Wydawnictwa NieZwykłego.





Skye wraz z przyjaciółmi udaje się w pewne miejsce, gdzie odbywają się nielegalne wyścigi. Kiedy docierają na miejsce, jej przyjaciele gdzieś jej znikają, a ją zauważa jeden z chłopaków biorących udział w wyścigu i proponuje, aby mu towarzyszyła jako pasażerka. Chociaż początkowo się wacha, ostatecznie się zgadza. Jazda jej się spodobała, a na dodatek siedziała w zwycięskim aucie. Nagrodą okazał się samochód przegranego, wspaniałe, czerwone ferrari wiele warte. Skye jest w lekkim szoku, kiedy otrzymuje do niego kluczyki i informację, że to prezent dla niej.
W pewnym momencie przyjaciele Skye się odnajdują, a ona dowiaduje się, że właśnie towarzyszyła w wyścigu Nickowi, który jest kuzynem jej najlepszej przyjaciółki. Na dodatek to u niego spędzą najbliższe godziny, na imprezie. Dziewczyna dość dobrze się bawi, aż do momentu, kiedy zostaje wrzucona do basenu. Staje się wściekła, przemoczona, na szczęście Nick wyciąga do niej pomocną dłoń, oferując ubrania na przebranie oraz nocleg. Jednak poranek już nie jest taki kolorowy i to nie tylko przez kaca. Chłopak, który zrobił na niej naprawdę dobre wrażenie, nagle oznajmia, że chce, aby udawali, że się nie znają. Skye nie za bardzo rozumie, o co mu chodzi, jednak zamierza się dostosować. Niestety plany dość szybko zostają zweryfikowane, kiedy jako karę za swoje zachowanie w szkole, ma zająć się przez miesiąc nowymi uczniami, czyli Nickiem i jego przyjacielem. Oj nie będzie łatwo, tym bardziej że oboje mają za sobą niełatwą przeszłość. Jaką? Dlaczego Nick tak dziwnie się zachował? Co zrobiła Skye, że dostała karę od dyrektora? Co połączy Skye i Nicka?

Za mną kolejny debiut. Tak wiem, ostatnio prawie same debiuty czytam, ale co ja na to poradzę, że zaciekawiają mnie opisami. Jak na razie trafiam na same naprawdę udane debiuty.
Wracając do książki, to ja jestem na tak. Znalazłam w niej historię o dwójce bohaterów, którzy przeżyli coś strasznego w swoim życiu, nielegalne wyścigi, porachunki gangów, tajemnice, sekrety, niebezpieczeństwo, a przy tym miłość, przyjaźń. Akcja dość szybka, ze zwrotami, które potrafiły mnie zaskoczyć. Książkę czytało się dość szybko, a podczas czytania towarzyszyły mi emocje. Były momenty, kiedy miałam wielki uśmiech na twarzy, ale również takie, w których nie dało się powstrzymać łez.

Bohaterowie ciekawi, według mnie dobrze wykreowani.
Skye jest bardzo dobrą uczennicą, a jednocześnie lubi dobrze się zabawić. To młoda kobieta, która ma za sobą bardzo ciężkie przeżycia, po których bardzo trudno było jej się pozbierać. Jest bohaterką odważną, pyskatą, trochę zwariowaną, a jednocześnie opiekuńczą taką, na której można polegać. Zdecydowanie ją polubiłam.
Nick bierze udział w nielegalnych wyścigach i jest w tym naprawdę dobry. Jakiś czas wcześniej przeżył traumę coś, z czego się nie pozbierał tak do końca coś, za co się obwinia. To bohater, którego trzeba poznać, aby zrozumieć jego zachowanie.

„Fast Driver” to według mnie dość udany debiut, z ciekawą, wciągającą, wywołującą emocje historią. Polecam.



Moja ocena – 8\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo NieZwykłe oraz na FB


Fast Driver

3 komentarze: