sobota, 10 grudnia 2022

Wydawnictwo Akurat Książka pt.: „Anyway” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Anyway”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Akurat.


Książka pt.: „Anyway” to drugi tom cyklu Fighter.

Tom pierwszy to książka pt.: „Fighter”.





Ksenia i Patryk zrobili sobie długie wakacje. Mają nadzieję, że co złe już za nimi, a przed nimi same dobre. No cóż, mylą się i to bardzo. Mężczyzna zostaje oskarżony o morderstwo, a na nią spada spory.
Iga jest prawniczką, do tej pory mieszkała i pracowała na Śląsku. Jednak pewne sprawy, pomówienia jej byłego faceta, donos, jaki został na nią złożony, to wszystko sprawia, że jest spalona w swoim zawodzie. Wtedy z pomocą przychodzą jej przyjaciele z kancelarii NRJ, proponując pracę. Dwóch z nich znają ją od dawna i wiedzą, że jest niemożliwe, żeby zrobiła to, o co jest oskarżana. Przed kobietą niełatwy czas, kiedy wszystko musi zacząć od nowa. Na dodatek poznaje mężczyznę, z którym spędza wspaniały czas, który okazuje się kimś zupełnie innym, niż początkowo myślałam. To jednak nie koniec kłopotów, jakie na nią czekają. Co takiego się stanie? Jak kobieta zaaklimatyzuje się w Warszawie? Kim okaże się nowo poznany mężczyzna i co ich połączy? Jak potoczy się sprawa Patryka? Czy udowodni swoją niewinność?

Pierwszy tom zdecydowanie mi się podobała i nie będę ukrywać, że nie bardzo się ucieszyłam, kiedy się okazało, że będzie kolejny. Z przyjemnością wróciłam do świata Kseni i Patryka, a także poznałam Igę. Tom drugi okazał się tak samo ciekawy i wciągający jak poprzedni. Z ogromnym zainteresowaniem czytałam książkę od pierwszych stron, nie mogą się oderwać aż do samego końca. Oczywiście nie zabrakło niebanalnych dialogów, ciętego języka i namiętnych scen, które są specyficzne dla książek tej autorki.
Książkę czytamy z perspektywy kilku bohaterów, co według mnie jest ogromną zaletą książki. Dzięki takiemu rozwiązaniu poznajemy ich bliżej, dowiadujemy się, jak wygląda ich punkt widzenia, co myślą i czują.

Bohaterowie ciekawi, według mnie dobrze wykreowani. Ksenia i Patryk nie wiele się zmienili, co mnie osobiście się podobało. Mamy też nowych bohaterów pierwszoplanowych – Igę oraz pewnego mężczyznę (o nim nie mogę wam więcej zdradzić, jednocześnie nie zdradzając zbyt wiele z fabuły).
Iga jest młodą prawniczką ze Śląska. Była w związku, który nie tylko zakończył się niemiło, a jednocześnie sprawił, że musi zmienić całe życie. To kobieta odważna, koleżeńska, świetna w swoim zawodzie. Zdecydowanie ją polubiłam.

„Anyway” to według mnie świetna książka, z którą bardzo miło spędziłam czas. Z przyjemnością polecam.




Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwa Muza, gdzie znajdziecie również książki Wydawnictwa Akurat oraz na FB Grzeszne książki


Anyway

3 komentarze: