sobota, 12 listopada 2022

Wydawnictwo Rebel Gra Cortex Super Cortex - Recenzja

 

Zapraszam na opinię o grze Cortex Super Cortex, jaką otrzymałam od Wydawnictwa Rebel.














Jakiś czas temu miałam przyjemność recenzować grę Cortex dla dzieci, która nam się bardzo spodobała. Dziś czas na coś dla starszych (chociaż i starsze dzieci śmiało mogą w nią grać), czyli nowość wydawnictwa Rebel Cortex Super Cortex.

Zasady są bardzo podobne, tak więc nie będę ich kopiować, znajdziecie je w recenzji Cortex dla dzieci lub na stronie wydawnictwa (link). Czym więc się obie wersje różnią? Głównie poziomem trudności, ale również kartami oraz aż ośmioma nowymi zadaniami:

  • Wyścig. Karta przedstawia jednocześnie 3 ujęcia z regat. Gracz musi wskazać kolor żaglówki, która wygra.

  • Trasa. Uczestnik musi wskazać, ile najmniej ruchów należy wykonać, aby przedostać się z zielonego do czerwonego rogu karty.

  • Iluzja. Naszym zadaniem jest wskazanie kształtu, który jest niemożliwy do realnego odwzorowania.

  • Proporcje. Należy wskazać figurę, której większa część jest zaciemniona.

  • 3D. Naszym zadaniem jest wskazanie bryły identycznej z przykładem na środku.

  • Kwadraty. Uczestnicy muszą policzyć wszystkie widoczne na rysunku kwadraty.

  • Kod. Musimy odczytać, zapamiętać i powtórzyć kod zgodnie ze wskazówkami na karcie.

  • Wyzwanie. To zadanie specjalne! Gracz musi zamknąć oczy i polegając wyłącznie na zmyśle dotyku rozpoznać fakturę jednej ze specjalnych kart imitujących rozmaite, niejednolite powierzchnie.



To wszystko zdecydowanie urozmaica grę i sprawia, że jest jeszcze ciekawsza. To gra, która dostarcza dużą dawkę zabawy, a także dużą dawkę nauki. Dzięki niej ćwiczymy pamięć, logiczne myślenie, szybkość myślenia i wiele więcej.

Instrukcja do gry jest dość dokładna, a przy tym jasna i czytelna. Z jej pomocą zrozumienie zasad nie stanowi większego problemu.

Gra według mnie jest wysokiej jakości. Karty są dość grube, nie rozdwajają się, nie rozrywają się, nie łamią się, oczywiście używanie zgodnie z ich zastosowaniem.

Wizualnie gra nam się spodobała. Karty są ciekawe, kolorowe, przyciągające wzrok.

Kolejnym plusem gry jest fakt, że jej opakowanie jest dość małe. Dla mnie jest to znaczące, ponieważ mam ograniczone miejsce na przechowywanie gier, poza tym takie w małych opakowaniach łatwiej wziąć poza dom np. na wakacje.

„Cortex Super Cortex” to gra, którą zdecydowanie polecam, jeśli chcemy nie tylko dobrze się bawić, ale również rozruszać szare komórki.



Moja ocena – 10\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Rebel oraz na FB



Cortex Super Cortex

4 komentarze:

  1. Super gra ewelina

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest świetna polecam ania

    OdpowiedzUsuń
  3. NAPRAWDĘ PILNE SKUTECZNE rzucanie zaklęć, które pomogą przywrócić dawną kochankę i uratować małżeństwo
    Witam wszystkich, mam na imię Rosalba, jestem tak przytłoczona radością, wszystko dzięki Dr.GURU. Mój mąż kilka lat temu zostawił mnie dla innej kobiety i byłam bardzo zdruzgotana, bo nigdy mu nic złego nie zrobiłam, zostałam z dwójką dzieci i mało płatną pracą. Prawie się poddawałam, dopóki nie zobaczyłam w Internecie zeznań o Dr.GURU, jak pomógł wielu ludziom, więc niespodziewanie skontaktowałam się z nim 24 godziny po tym, jak zrobiłam to, o co prosi mnie lekarz, mój mąż wrócił dzień po błaganiu o zaklęcie mi wybaczyć i obiecał, że nigdy nie odejdę. Mój mąż wrócił już od 6 miesięcy i nigdy nie mieliśmy żadnych problemów, cieszę się, że nie zwątpiłam w Dr.GURU. Teraz jestem pewien, że potrafi szybko rozwiązać wszelkie problemy. Możesz również skontaktować się z nim w celu uzyskania pomocy.
    E-mail: saguruu087@gmail.com

    OdpowiedzUsuń