czwartek, 13 października 2022

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Wybierz białego wilka” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Wybierz białego wilka”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Sara i Cyprian spotykają się pewnego dnia w autobusie. Pierwsze spojrzenia, rozmowa, która zachwyciła ich oboje i szybsze bicie serca. Tę dwójkę dość szybko połączyło uczucie, o którym wielu może tylko pomarzyć. Można by pomyśleć, że odnaleźli siebie i teraz będą już tylko szczęśliwi. Niestety nic bardziej mylnego. Okazuje się, że Sara jest córką prezydenta Allenburg, natomiast Cyprian synem najbogatszego człowieka w mieście. Należą do dwóch rodów, które od bardzo dawna toczą z sobą wojnę. Zarówno Flisowie, jak i Hallmanowie od najmłodszych lat uczeni są wzajemnej nienawiści.
Przed dwójką młodych ludzi ciężkie wybory. Czy ich miłość będzie na tyle silna, aby pokonać przeciwności? Czy zdecydują się o nią walczyć? Czy znajdą sposób, aby ich rodziny przestały się tak bardzo nienawidzić? Czy miłość okaże się silniejsza od nienawiści?

W książce znajdziemy współczesną wersję Romea i Julii, która mnie zdecydowanie przypadła do gustu. Historia była ciekawa, a przy tym przekazująca wiele wartości. To jedna z tych pozycji, która wywołuje podczas czytania wiele emocji, przy której czasem się śmiałam, a czasem miałam łzy w oczach.
Jest pozycją grubą, ma ponad 640 stron, na dodatek czcionka jest niezbyt duża. Można by pomyśleć, że książkę będzie się czytać bardzo długo. Nic bardziej mylnego, przynajmniej w moim przypadku. Przeczytałam ją w dwie noce, wciągnęła mnie na tyle, że ciężko było mi ją odłożyć.
Akcja początkowo jest wolniejsza, później znacząco przyspiesza. Autorka niejednokrotnie zaskoczyła mnie jej zwrotami, a końcówka była po prostu mocna.

Bohaterowie ciekawi, moim zdaniem dobrze wykreowani.
Sara ma siedemnaście lat, uczy się, pracuje w teatrze. Czas wolny dzieli między niewielką grupą koleżanek a czytaniem romantycznych książek. Wyróżniają ją piękne, turkusowe włosy. To bohaterka miła, uczynna, koleżeńska. Osobiście ją polubiłam.
Cyprian ma osiemnaście lat i sporo za uszami. Nie należał do grzecznych i ułożonych, jednak do czasu. Teraz zaczął doceniać w życiu to, czego nie doceniał wcześniej. Osobiście go polubiłam.

Książka pt.: „Wybierz białego wilka” to moim zdaniem świetny debiut autorki, z przyjemnością polecam.



Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB


Wybierz białego wilka

2 komentarze: