środa, 12 października 2022

Wydawnictwo NieZwykłe Książka pt.: "Prosty zakład” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Prosty zakład”, którą otrzymałam od Wydawnictwa NieZwykłego.





Przed Octavią ostatni rok w liceum, jednak ze względu na przeprowadzkę będzie uczęszczać do zupełnie innego niż do tej pory. Jednak to dopiero po wakacjach, a na razie czas spędza na jeżdżeniu na desce. Podczas jednej z przejażdżek po okolicy widzi grupkę bawiącej się młodzieży i zamierza do nich dołączyć. Jednak zanim tak naprawdę uda się jej „wprosić”, staje się światkiem, jak jedna z dziewczyn brutalnie zostaje wrzucona do wody, zaczyna się topić, jednak nikt na to nie reaguje. Ona działa instynktownie, tak poznaje Cassidę, która proponuje jej pewien układ. Ma rozkochać w sobie Caleba, chłopaka, który podobno bawi się dziewczynami i niszczy im życie. Po namyśle i przekonana niemałą zapłatą dziewczyna się zgadza. Wtedy jeszcze nie wie w co, tak naprawdę się wpakowała.
Octavią ma przed sobą niełatwe zadanie, tym bardziej że pochodzi z zupełnie innego świata niż ten, do którego musi wejść. Udając kuzynkę Cassidy, musi się zbliżyć do swojego celu i obmyślić plan jak sprawić, aby zapragnął ją bliżej poznać. Czy jej się uda? Czy Cassida mówi prawdę? Jak potoczy się znajomość Octavii i Caleba? Czy dziewczyna zrobi to, czego się podjęła?

Książka należy do tych grubszych, ma ponad 400 stron, a szczerze powiedziawszy, na tyle mnie wciągnęła, że przeczytałam ją za jednym podejściem. Mnie zdecydowanie się podobała, zapewniła mi wiele emocji i nieprzespaną noc (której ani trochę nie żałuję). To historia, która nieraz mnie zaskoczyła, z dobrze poprowadzoną akcją, ciekawymi zwrotami.

Bohaterowie ciekawi, dobrze wykreowani, a jednocześnie każdy ma wady i zalety.
Octavia przeprowadza się do małego miasta, zostawiając za sobą niełatwą przeszłość (jaką musicie sami odkryć). Propozycja bogatej koleżanki jest dla niej możliwością sporego zarobku, a w sytuacji jej i jej ojca jest to bardzo mile widziane. To bohaterka, która zmienia się w trakcie książki, którą z jednej strony lubiłam, z drugiej miałam ochotę niejednokrotnie mocno potrząsnąć, aby otworzyła oczy. Więcej nie mogę wam zdradzić.

„Prosty zakład” to książka, która mnie zdecydowanie się podobała i z niecierpliwością czekam na kolejny tom. Z przyjemnością polecam.



Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo NieZwykłe oraz na FB


Prosty zakład

1 komentarz: