czwartek, 3 lutego 2022

Wydawnictwo Lucky Książka pt.: "Czarcia Dolina” - Recenzja

 



Zapraszam na recenzję książki pt.: „Czarcia Dolina”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Lucky.


Beata opiekuje się schorowaną ciotką, z którą mieszka i prowadzi zakład fryzjerski. Pewnego dnia w jego progu staje Rafał, który jest ornitologiem. Okazuje się, że kobieta również lubi ptaki i z zaciekawieniem słucha, jak mężczyzna o nich opowiada. Spotykają się jeszcze wiele razy, najpierw w jej zakładzie, później na wspólnych wycieczkach, podczas których obserwują ptaki. Zaczyna ich łączyć przyjaźń.
Nie jest to zbyt dobry czas dla przedsiębiorców. Pandemia i obostrzenia z nią związane są sporym utrudnieniem. Co prawda kobieta przyjmuje klientów po kryjomu, ale to tylko tych zaufanych. W tym gronie znalazł się również Rafał, a ich znajomość dalej się rozwija. Pewnego dnia mężczyzna informuje ją, że propozycję pracy w Białej Skale i przeprowadza się do Czarciej Doliny. Kobiecie jest przykro, bardzo polubiła te wspólne wycieczki, obserwacje ptaków, czas, który spędzali razem.
Po jakimś czasie otrzymuje od Rafała propozycję przyjazdu i choć początkowo się waha, w końcu decyduje się na ten krok. Na miejscu poznaje Jadwigę i zaczyna odkrywać pewne tajemnice związane z bagnem i przeszłością. Jakie? Kim jest Jadwiga? Czy decyzja o wyjeździe była słuszna? Jak potoczy się jej znajomość z Rafałem?

Historia ciekawa, wciągająca, pełna tajemnic, ze szczyptą magii. Mnie się podobała, a podczas czytania towarzyszyły mi emocje. To historia, z którą nie nudziłam się ani troszkę, która momentami mocno mnie zaskoczyła. To opowieść o pandemii (nie jest jej dużo, bardziej chodzi o to, że wszystko się dzieje, kiedy ona trwa), przyjaźni, miłości, z legendami i pięknymi opisami przyrody w tle.

Bohaterowie dość dobrze wykreowani.
Beata jest kobietą odważną i pracowitą. Podążając za marzeniami, odtworzyła własny salon i dopóki nie było pandemii, jej interes kwitł.
O Rafale nie zdradzę Wam zbyt wiele, bo musiałabym zdradzić za dużo z historii. Powiem tylko tyle, że czasem drażniło mnie jego niezdecydowanie, jednak ogólnie dało się go lubić.

„Czarcia Dolina” to książka, z którą spędziłam miło czas i z przyjemnością polecam.


Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo LUCKY oraz na FB LUCKY Wydawnictwo


Czarcia Dolina

2 komentarze: