sobota, 18 września 2021

Wydawnictwo Akurat Książka pt.: „Eter" - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Eter”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Akurat.



Julia otrzymuje spadek, którego nigdy się nie spodziewała. Po śmierci ciotki, której praktycznie nie znała, stała się właścicielką domku w Karkonoszach. Kobieta postanawia wyjechać, aby sprawdzić stan domku i jeśli trzeba, doprowadzić go do stanu umożliwiającego sprzedaż z zyskiem. Na miejscu okazuje się, że remont będzie potrzebny, a na dodatek jest tylko jeden sąsiad, który już po pierwszym spotkaniu okazuje się niezbyt sympatyczny. Kobieta jednak się nie poddaje, zamierza zostać i zrobić co planowała, tym bardziej że noce umila jej audycja w radiu i mężczyzna z hipnotyzującym głosem.
Niestety nic nie dzieje się tak jak Julia by chciała. W górach pojawiają się szczątki ludzkie, mieszkańcy dziwnie się zachowują, tak samo, jak policjanci i jej nowy sąsiad Dariusz. Remont domku też stoi pod wielkim znakiem zapytania, mieszkańcu, którzy na początku zgodzili się go podjąć, zaczynają się wycofywać. Dlaczego? Co tak naprawdę dzieje się w małej, górskiej miejscowości. Kim jest mężczyzna, który prowadzi audycję w radiu? Czy Julia jest bezpieczna?

Jestem zdecydowanie na tak. Wystarczyło przeczytanie paru stron, aby historia mnie wciągnęła i to do tego stopnia, że ciężko było mi odłożyć książkę aż do ostatnich stron. Akcja szybka, z zaskakującymi zwrotami. To historia, którą przeżywałam, wraz z bohaterką czując wiele emocji podczas czytania. Pełna tajemnic, niedopowiedzeń, przeszłości, która wraca w najmniej odpowiednim momencie, niebezpieczeństwa. Z tą książką zdecydowanie nie dało się nudzić.

Bohaterowie ciekawi, według mnie dobrze wykreowani.
Julia ma za sobą nieudany związek, jednak nie ma zamiaru załamywać się. Ten wyjazd to dla niej spora zmiana, ale również szansa na nowy start. Jest kobietą odważną, z mocnym charakterem, niepoddającą się, kiedy coś nie idzie po jej myśli. To bohaterka, którą zdecydowanie polubiłam.
Dariusz jest mężczyzna tajemniczym, trzymającym innych na dystans, czasami wręcz odpychający, chamski i gburowaty. Ma za sobą przeszłość i tajemnice, które wiele wyjaśniają i pozwalają na niego spojrzeć zupełnie inaczej. To bohater, którego należy poznać, aby móc cokolwiek o nim powiedzieć.

Książka pt.: „Eter” to ciekawy thriller, z wątkiem romantycznym, który według mnie jest ciekawy i wciągający. Z przyjemnością polecam.


Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Akurat oraz na FB


Eter

4 komentarze: