czwartek, 3 czerwca 2021

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Niebieski las" - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Niebieski las”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Królestwo Inis jest piękną krainą, w której życie toczy się w harmonii i spokoju pod przywództwem Endalonii. Niestety nadchodzą nieciekawe czasy, w których władczyni będzie musiała dokonać wielu wyborów, od których dużo zależy. Jej poddani i przyjaciele staną w wielkim niebezpieczeństwu, a wszystko za sprawą pewnego czarodzieja i jego planu.
Theron nie ma żadnych skrupułów, ma jednak plan i nie pozwoli, aby ktoś stanął mu na drodze. Pragnie odnaleźć wszystkich magów i odebrać im moc. Wtedy stanie się niepokonany i osiągnie wszelką władzę. Czy mu się uda? Czy władczyni królestwa znajdzie sposób, aby ochronić mieszkańców? Kto tak naprawdę jest przyjacielem, a kto wrogiem?

Książka przenosi nas w świat Inis, który jest ciekawy i dobrze wykreowany. Niejednokrotnie czytając książki z gatunki fantastyki, mam problem z wyobrażeniem sobie świata, który chciał mi pokazać autor. Tu nie miałam tego problemu, a jednocześnie nie było wiele przetłaczających opisów, które by nudziły.
Historia dość ciekawa, a jednocześnie może nie idealna, ale na tyle wciągająca, że chciałam poznać zakończenie. Akcja nawet szybka, z ciekawymi zwrotami. W książce znajdziemy miłość, przyjaźń, walkę dobra ze złem, a także wiele tajemnic. Wątków jest dość dużo, co czasem może lekko przytłaczać, jednak nie uważam tego za wielki minus.

Bohaterowie dość ciekawi, dobrze wykreowani. Jest ich dość sporo i według mnie nie ma jednego, głównego. Każdy coś wnosi do historii. Są momenty w książce, w której się wydaje, że ktoś jest tym głównym bohaterem, aby po chwili okazało się, że to jednak nie on. Przyznam szczerze, że pierwszy raz spotkałam się z takim rozwiązaniem i mnie się spodobało.

„Niebieski las” to książka, która ma wady i zalety, jednak moim zdaniem to zalety znacząco wygrywają. Znajdziemy w niej dość ciekawą, niebanalną historię, świat, który można bez problemu sobie wyobrazić i dobrze wykreowanych bohaterów. Polecam.


Moja ocena – 7\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB.


Niebieski las

6 komentarzy:

  1. Okładka obłędna😍 z opisu wydaje mi się dość ciekawa i chętnie bym przeczytała😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Chociaż pomijając książki Tolkiena nie jestem fanką powieści z gatunku fantasy i fantastyki to jedna niezwykle cenię ich autorów do kreowania światów i bohaterów tak odmiennych od znanych nam w codziennym życiu. Fabuła książki wydaję się być bardzo ciekawa i jestem pewna,że przypadnie do gustu amatorom tego typu książek. Okładka przepiękna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mój gatunek literacki, ale fani na pewno docenią tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa historia.Akcja powieści rozgrywa się w czasach średniowiecza,można oderwać się od świata codziennego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. może panie zainteresują się przeczytaniem książki

    OdpowiedzUsuń