niedziela, 23 maja 2021

Wydawnictwo Muza Książka pt.: "Sex, disco i kasety video. Polska lat 90." - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Sex, disco i kasety video. Polska lat 90.”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Muza.









Lata 90 wcale nie były tak dawno, jednak Polska rzeczywistość bardzo się zmieniła. Rzeczy, które wtedy były „na czasie” często już są nie używane, zapomniane. Książka zabrała mnie w czasy mojego dzieciństwa, pozwoliła przypomnieć sobie o wielu rzeczach, a jednocześnie pokazać je dzieciom (to jedna z niewielu pozycji, którą przeglądaliśmy wspólnie). Kasety wideo, które wypożyczało się, stare telewizory, budki z jedzeniem (które wyglądały zupełnie inaczej), kasety VHS, wieczorynki na które czekało się wieczorem – dziś to tylko wspomnienia, do których warto wracać.

Książka jest reportażem. Znajdziemy w niej rozmowy, wspomnienia oraz cytaty. Jest dużo o tym, co się działo w latach 90, co wtedy ludzie robili, co lubili, jak się ubierali i wiele więcej. Sporą zaletą (a przynajmniej dla mnie) jest fakt, że książka nie skupia się na polityce z tego okresu, a na zwykłym, szarym człowieku.

W książce jest sporo wspaniałych zdjęć, które pozwalają zobaczyć, jak to wtedy wszystko wyglądało.

„Sex, disco i kasety video. Polska lat 90.” to książka, która przenosi nas w nie tak odległe czasy, a jednak do zupełnie innej Polski. Dla niektórych będzie wspaniałym wspomnieniem, tego, co się przeżyło, dla innych możliwościom zobaczenia, jak wtedy wyglądało życie. Według mnie zdecydowanie warto ją przeczytać i z przyjemnością polecam.


Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo MUZA SA oraz na FB


Sex, disco i kasety video. Polska lat 90.

4 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie książki, z przyjemnością przeczytałabym już dziś tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna książka o ludziach,o zmianach jakie były w latach 90 :

    OdpowiedzUsuń
  3. fajna książka z kawałkiem historii

    OdpowiedzUsuń