wtorek, 3 listopada 2020

Prószyński i S-ka Książka pt.: „Wilczyca. W pogoni za wolnością" - Recenzja

 

Zapraszam na opinię o książce pt.: „Wilczyca. W pogoni za wolnością”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa Prószyński i S-ka.






Życie Karoliny z pozoru wydaje się idealne – piękna willa, bogaci rodzice, najlepsze liceum. Prada jednak jest zupełnie inna, a jej matka jest potworem. Znęca się nad nią psychicznie i fizycznie, wyzywa od najgorszych, bije, potrafi wygonić z domu w środku zimy.
Mijają lata, a Karolina trafia do więzienia. Kilka źle podjętych decyzji sprawiło, że się tam znalazła, zostawiając swoją maleńką córeczkę samą. Kradzież samochodów miał być dla niej wybawieniem z koszmaru, jaki miała w rodzinnym domu. Pieniądze tak zarobione miały pozwolić zacząć nowe życie jej i jej córeczce. Jednak została złapana, a jej życie ma się teraz toczyć w więzieniu, gdzie każdy walczy o siebie, a żaden dzień nie przypomina bajki. Czy da sobie radę? Czy Karolina ma szansę na szczęście? Czy pokona przeciwności losu?

Książkę czytamy z dwóch perspektyw czasowych – w momencie jak Karolina jest nastolatką oraz kiedy trafia do więzienia. Takie rozwiązanie bardzo pozytywnie wpływa na historię, pozwala poznać przyczynę podjętych przez młodą dziewczynę decyzji, zrozumieć jej tok myślenia.

Historia jest inspirowana prawdziwymi wydarzeniami, we mnie wywołała we mnie wiele emocji. Podczas czytania momentami czułam ogromny smutek, wręcz niedowierzanie, a matkę głównej bohaterki szczerze nie lubiłam. Nigdy nie zrozumiem, jak można komuś zgotować takie piekło, tym bardziej swojemu własnemu dziecku.

Karolina jest bohaterką, którą dorasta na stronach książki. Jako nastolatka zagubiona, wycofana, niewidząca wyjścia ze swojej ciężkiej sytuacji. Później popełnia wiele błędów, za które musi odpowiedzi, jednak one wiele ją uczą, dzięki nim zaczyna walczyć o siebie, staje się silna.

Moim zdaniem książkę warto przeczytać. Ze swojej strony polecam.



Moja ocena – 8\10


Serdecznie zapraszam na stronę Prószyński i S-ka oraz na FB


Wilczyca. W pogoni za wolnością

8 komentarzy:

  1. Intrygujący tytuł, opinia zaciekawiała, muszę przecztać

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa i troszkę tajemnicza książka myślę, że sięgnę po nią.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kazdy moze przeczytac i sam się przekonac

    OdpowiedzUsuń
  4. Smutna historia, ale myślę, ze tą książkę bardzo warto przeczytać, daje do myślenia

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię książki z kilku perspektyw, na pewno skuszę się na tę wspaniałą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Intryguje mnie bardzo,choć Aniu spotkałam się z bardzo już negatywnymi opiniami,nie każdemu książka przypada do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. do tej książki pewnie panie chętnie też przysiądą

    OdpowiedzUsuń
  8. Ma coś w sobie ta książka że mnie nawet zaciekawiła Dagmara Krajewska

    OdpowiedzUsuń