czwartek, 9 lipca 2020

HarperCollins Polska Książka pt.: Błękitna krew" - Recenzja

Zapraszam na opinię o książce pt.: „Błękitna krew”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa HarperCollins Polska.




Camilla jest księżniczką i ma tego serdecznie dość. Marzy, by choć na chwilę nie być w centrum zainteresowania, aby móc zrobić coś tylko dla siebie, odpocząć od bycia księżniczka. Jest na skraju wyczerpania, gdy postanawia uciec, zmienić swój wygląd i pozostawić za sobą wszelkie zobowiązania. Na chwilę zostać po prostu Camillą, a nie księżniczką Camillą de Cordina.
Drastyczna zmiana fryzury sprawia, że jej się udaje. Zwiedzając, trafia do malutkiego, ale pięknego miasteczka, gdzie niestety ma wypadek. Kobiecie nic się nie stało, ale samochód wymaga naprawy. Pomaga jej Delaney, archeolog, który tamtędy przejeżdża. Mężczyzna jest archeologiem, mieszka w zapuszczonej chatce, z dala od ludzi. Jest niemiły, chamski, a jednak coś ją do niego ciągnie. Kiedy proponuje jej pracę, Camilla zgadza się bez wahania. W małej chatce odnajduje więcej, niż początkowa marzyła znaleźć. Jak potoczą się losy Camilli i Delaney? Jakie tajemnice skrywają?

Historia ciekawa, wciągająca. Książkę czyta się dość szybko, dobrze się przy tym bawiąc.

Camilla jest młodą kobietą, która ma bajeczne życie, jednak bycie księżniczką to nie tylko same radości. Życie, w którym nie ma się ani trochę prywatności, nie jest takie proste. Kobieta rozumie, jak ważną rolę odgrywa i nie zamierza się całkowicie z niej wycofywać, pragnie tylko odnaleźć siebie, swoją pasję, odetchnąć od bycia na pierwszych stronach. Z jednej strony piękna, mająca wszystko, o czym zamarzy, z drugiej zagubiona, niewiedząca co tak naprawdę chciałaby robić w życiu. Camilla to bohaterka, którą dość szybko polubiłam.
Delaney zamknięty w sobie, cyniczny, uparty, momentami wręcz gburowaty, chamski. To mężczyzna, który odpycha od siebie wszystkich, nie chce, by ktoś poznał go bliżej, poznał prawdę o nim. Tajemnice, jakie skrywa, są mroczne i zdecydowanie wiele tłumaczą, odnośnie do jego zachowania. To bohater, którego trzeba poznać dość dobrze, aby móc sobie o nim wyrobić zdanie.

„Błękitna krew” to historia, która mi się podobała, to bohaterowie, których polubiłam, to książka, z którą spędziłam miło czas. Mnie się podoba, a jej przeczytanie sprawiło mi przyjemność. Ze swojej strony polecam.



Moja ocena 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę HarperCollins Polska oraz na FB.


Błękitna krew


10 komentarzy:

  1. Brzmi ciekaiwe , czytaam kilka ksiazej tej autorki i nie zawiaodłam się

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dla mnie Dagmara Krajewska

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję,że kiedyś znajdę czas aby ją przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka trochę bajkowa historia, ale może być miłą odskocznią od problemów dnia codziennego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Podobne historie oglądałam w telewizji,czas poczytać książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. panie na pewno książkę chętnie przeczytają

    OdpowiedzUsuń