środa, 20 maja 2020

Wydawnictwo Jaguar Książka pt.: „Zapomnij, że istniałem" - Recenzja

Zapraszam na opinię o książce pt.: „Zapomnij, że istniałem”, jaki otrzymałam od Wydawnictwa Jaguar.




Luiza mieszka na niedużej wsi, gdzie jest kimś ważnym – panią Sołtys i to nie byle jaką. Sprawy społeczeństwa są dla niej bardzo ważne. Z jednej strony rozpieszczona przez rodziców, z drugiej pracuje za darmo, nie pobierając żadnych pieniędzy za pełniące stanowisko. Jej życie jest dość ułożone, pomaganie innym, dom rodzinny, narzeczony, który jest dobry i ułożonym (a przynajmniej wszyscy tak myślą) – to jej codzienność, jej cały świat który zdecydowanie jej odpowiada.
Rafał potrzebuje zapomnienia, oderwania się od dawnego życia. Śmierć żony i synka w wypadku samochodowym załamała go, bardzo zmieniła. Kiedyś bokser, gangster, szczęśliwy mąż i ojciec, obecnie człowiek stroniący od ludzi. Kupuje dom w malutkiej miejscowości, z dala od innych mieszkańców, nie ma zamiaru z nikim się poznawać, zaprzyjaźniać, chce być całkowicie sam z własnymi wspomnieniami, z własnym bóle.
Kobieta, jako pani sołtys udaje się do nowego sąsiada, aby ten podpisał jej dokumenty których potrzebuje. Nie wie, że ten wyjazd będzie początkiem wielkich zmian w jej życiu. Pierwsze wrażenie jakie na sobie nawzajem wywarli, było bardzo negatywne. On skrytykował jej buty, stwierdził, że jest sztywną, rozpuszczoną urzędniczką. Dla niej stał się „złem koniecznym”, prostakiem z który nie chciałaby mieć więcej styczności, jednak ze względu na pełniący urząd nie ma takiej możliwości. Kolejne spotkania, pomoc Luizy w hodowli pszczół jaką chce prowadzić Rafał, zbliżają ich do siebie. Zaczynają zupełnie inaczej na siebie patrzeć, coś zaczyna ich do siebie przyciągać. Rafał jednak nie chce się z nikim wiązać, a kobieta jest zaręczona. Pewnej nocy ktoś rozpyla truciznę w ulach, wszystkie pszczoły ginom. Rafał znowu traci coś, na czym mu zależało. Kto chce pozbyć się mężczyzny ze wsi? Komu i dlaczego Rafał zawadza? Jak zachowa się Luiza? Jaki tak naprawdę okaże się jej narzeczony? Co połączy Luizę i Rafała?

Historia ciekawa, wciągająca od samego początku. Trzyma w napięciu, pełna zwrotów akcji, zaskakujących momentów. Czytałam ją, przeżywając wszystko razem z bohaterami, z ogromną ciekawością co stanie się dalej, jak potoczą się ich losy.

Luiza z początku wydaje się dość rozpuszczona. Taka „panienka” z dobrego domu za którą wszystko się robi, na utrzymaniu rodziców, lubiąca być dobrze ubrana, w markowych sklepach. Z początku jakoś nie przypadła mi do gustu. Jednak im bardziej rozwija się historia, tym bardziej się zmienia. Pokazuje pazurki, potrafi zawalczyć o prawdę, pomóc drugiemu w potrzebie. Luiza „po przemianie” zdecydowanie bardziej mi się podobała, taką ją polubiłam.
Rafał z jednej strony chamski i gburowaty, jednak to tylko pozory. Poznając jego historię, rozumie się motywy jego postępowania. Boi się związać, aby znowu nie cierpieć po stracie. Boi się przeszłości która nie pozwala o sobie zapomnieć. Osobiście jest bohaterem który zdobył moją sympatię i mocno mu kibicowała, aby i do niego szczęście się uśmiechnęło.

„Zapomnij, że istniałem” to książka z którą wspaniale spędziłam czas. To historia która wywołała wiele emocji. To bohaterowie którym mocno kibicowałam. Przeczytałam ją z wielką przyjemnością i już nie mogę się doczekać ciągu dalszego. Z przyjemnością polecam.




Moja ocena – 10\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Jaguar oraz na FB.




14 komentarzy:

  1. Taka historie można przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna ksiażka dopisana do listy "do przeczytania"

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba przyznać że recenzja zachęca by sięgnąć po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka fajna fabuła, bohaterowie rzeczywiści to z pewnością może się podobać czytelnikowi. Mi zdecydowanie tak.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na taki romans obyczajowy z nutką wątków kryminalnych mam ogromną chrapkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Połączenie romansu i kryminału brzmi kusząco do poczytania Dagmara Krajewska

    OdpowiedzUsuń
  7. panie na pewno książkę chetnie przeczytaja

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie bym przeczytała całość i poznała losy bohaterów

    OdpowiedzUsuń
  9. Tytuł zacheca do poczytania

    OdpowiedzUsuń