czwartek, 28 maja 2020

Wydawnictwo Insignis Książka pt.: „Lekarz wojenny. Operacja na linii frontu" - Recenzja

Zapraszam na opinię o książce pt.: „Lekarz wojenny. Operacja na linii frontu”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa Insignis.




Lekarz to człowiek, który jest niezbędny ludzkości. W swoim życiu miałam kontakt z wieloma lekarzami i są to osoby bardzo różne, a taki prawdziwy, z powołania zdarza się bardzo rzadko. Jest to straszne, ale taka jest prawda, że większość wybiera ten zawód nie z potrzeby pomocy innym, ratowania życia, a z czysto finansowych powodów. Oczywiście nie mówię o wszystkich, na szczęście są tacy, którzy nie patrzą ani na pieniądze, ani na wygodę wykonywania zawodu, ani nawet na własne życie, tylko pomagają tym potrzebującym. Taką osobą dla mnie jest David Nott, lekarz, który zamiast bezpiecznej pracy w Londynie, wybrał tą, gdzie jest bardzo słabo rozwinięta służba zdrowia, a nawet wcale jej nie ma, tam, gdzie trwają wojny, jest głód i strach. Jako wolontariusz wyjeżdża tam, gdzie jako lekarz może pomóc. Ratuje życie innych, często w bardzo prymitywnych warunkach, nie patrząc na własne wygodny, a nawet narażając życie.

„Lekarz wojenny. Operacja na linii frontu” to książka o człowieku wielkim, odważnym i bezinteresownym. To książka, która jest bardzo ciekawa, a jednocześnie wielokrotnie przerażająca. Choć nie raz widziałam w tv co dzieje się np. w krajach Trzeciego Świata, za każdym razem, gdy na to patrzę, gdy o tym czytam, długi czas nie mogę dojść do siebie. Dla mnie to niewyobrażalne jak w dzisiejszych czasach może panować taki głód, takie wojny, taki brak dostępu do podstawowej opieki zdrowotnej.

David Nott to człowiek, którego powinno się poznać bliżej, docenić co robi dla innych, brać przykład. Nie trzeba od razu robić wielkich rzeczy, ale jeśli każdy z nas nakarmiłby jednego głodnego – na świecie nie byłoby prawie wcale głodu, jeśli każdy z nas wyciągnąłby pomocną dłoń do jednego potrzebującego – praktycznie nikt nie zostałby sam, bez pomocy, zdany tylko na siebie. ”Lekarz wojenny. Operacja na linii frontu” to książka, którą zdecydowanie warto przeczytać. Z przyjemnością polecam.



Moja ocena – 10\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Insignis oraz na FB.


Lekarz wojenny. Operacja na linii frontu


13 komentarzy:

  1. Poczytałam bym ją z ciekawości Dagmara Krajewska

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa i życiowa książka 💙 Taki lekarz na pewno jest z powołania i oby takich jak najwięcej

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa ksiażka , warto przeczytac

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda co do lekarzy ale jak Pani zaznaczyła nie wszyscy i to daje nadzieję.. Na pewno z przyjemnością ale i dużymi emocjami bym przeczytala książkę mam nadzieke że nadąży miś ie ku temu okazja

    OdpowiedzUsuń
  5. Z wielką chęcią przeczytalabym ta książke, bardzo ciekawa książka. A co do lekarzy to niestety taka prawda, malo jest takich z powolania

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasia Foltańska29 maja 2020 16:47

    Chyba nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka jest ciekawa,poruszająca jestem bardzo zaintrygowana by ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny człowiek bo tak można o nim powiedzieć , o złotym sercu, który wierzy w swoje ideały i chce pomagać, walczyć o każde istnienie ludzkie. Bardzo trafna recenzja, widać że książka daje do myślenia,

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapewne książka warta swojej uwagi,natomiast to nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  10. ciekawa książka o dobrym lekarzu

    OdpowiedzUsuń