sobota, 31 sierpnia 2019

Wydawnictwo Marginesy Książka pt.: "Łowca posagów” - OPINIA


Zapraszam na opinię o książce pt.: „Łowca posagów”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa Marginesy.



Bay Middelton jest przystojnym kapitanem kochającym konie i mający nie za ciekawą sławę. Lubi towarzystwo bogatych, zamężnych kobiet.
Charlotta Bird jest dziedziczką fortuny. Młoda, niedoświadczona, debiutująca na Londyńskich salonach.
Sisi jest cesarzową Austrii i królową Austro – Węgier. Piękna, pomimo że lata młodości ma daleko za sobą, mająca wszystko, czego zapragnie oprócz czegoś bardzo ważnego w życiu – miłości.
Charlotta mimo niechęci brata i jego narzeczonej, coraz bardziej zbliża się do Bay, odrzucając „zaloty” wszystkich innych mężczyzn. Mężczyzna, pomimo swej złej reputacji, w dziewczynie widzi coś więcej niż tylko jej fortunę. Pragnie się z nią ustatkować, po części zapomnieć o przeszłości.
Bay dostaje zadanie – ma towarzyszyć austriackiej cesarzowej w polowaniach i choć bardzo niechętnie, zgadza się. Sisi okazuje się nie tylko tak piękna, jak wszyscy mówią, ale i doskonale radzi sobie z jazdą na koniu. Ją i mężczyzna zaczyna łączyć wielka namiętność.
Czy Sisi i mężczyznę połączy coś więcej niż namiętność? Czy Charlotta dowie się o ich związku? Jak potoczą się ich losy?

Historia zdecydowanie ciekawa i wciągająca. Bardzo podobało mi się tło historyczne, z którego można było dowiedzieć się bardzo dużo, m.in. o Anglii w latach 70, etykiecie w tamtych czasach czy polowaniach.

Bohaterowie ciekawi. Czasami rozdarcie Baya między dwiema, jego, niektóre decyzję powodowały złość, ale według mnie w końcu zachował się, jak trzeba. Charlotte polubiłam od samego początku – dziedziczka fortuny, a jednocześnie kobieta pragnąca niezależności, kochająca fotografię, co w tamtych czasach nie było typowym zajęciem dla kobiet.

Książkę czytamy z perspektywy kilku osób. Zdecydowanie uwielbiam takie rozwiązania. Pozwala mi to spojrzeć na historię z perspektywy kilku osób, poznać ich uczucia, zrozumieć pewne zachowania.

Godziny spędzone z książką pt.: „Łowca posagów” to czas spędzony bardzo przyjemnie. Historia Sisi, Charlotte i Baya podobała mi się, dostarczyła wielu emocji, nie pozwoliła się oderwać od książki. Z przyjemnością polecam.




Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwa Marginesy oraz na FB.

Książkę pt.: „Łowca posagów” znajdziecie TU.

11 komentarzy:

  1. Chyba nie moj klimat ale nie mowie nie

    OdpowiedzUsuń
  2. oo ciekawie przedstawiona książka, super

    OdpowiedzUsuń
  3. Też lubię poznawać historię , losy z perspektywy kilku bohaterów...

    OdpowiedzUsuń
  4. Tajemnicza okładka,recenzja bardzo ciekawa,nic tylko przysiąść i przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. W interesujący sposób są opisane losy angielskiej arystokracji w XIX wieku. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. książka na nadchodzące jesienne wieczory

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny tytuł. Uwielbiam takie książki z tłem historycznym w fabule. Od razu lepiej mi się wtedy czyta

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mój gust, ale innym na pewno sie spodoba

    OdpowiedzUsuń