środa, 1 maja 2019

Wydawnictwo Jaguar Książka pt.: „Onyx & Ivory” - OPINIA


Zapraszam na opinię o książce pt.: „Onyx & Ivory”, jaką otrzymałam od wydawnictwa Jaguar.




Fantastyka nie należy do moich ulubionych, jednak coraz częściej zdarza mi się po nią sięgać. W książce pt.: „Onyx & Ivory” bardzo spodobała mi się okładka, a opis sprawił, że chciałam ją poznać, dowiedzieć się więcej.

Kate nie ma łatwo, odziedziczony po ojcu przydomek, znienawidzona przez innych, wygnana, bez nadziei na lepszą przyszłość. Zostaje kurierem pocztowym, a dzięki temu, że jest dzikunką, władającą zakazaną magią nie musi się obawiać morderczych bezskrzydłych smoków – gadźców.
Pewnego razu natrafia na miejsce, gdzie gadźce dokonały krwawego mordu. Zginęli wszyscy, nie licząc Corwina, z którym kiedyś łączyła ją wielka miłość. Aby przeżyć, pokonać wroga muszą zapomnieć o przeszłości, zacząć działać wspólnie, zaufać sobie nawzajem. Tylko czy da się ufać komuś, kto złamał ci serce, a ojca wysłał na śmierć?

Akcja rozgrywa się pomału, co dla niektórych może być sporą wadą. Według mnie nie jest. Początek można czytać pomału, nie wymusza na nas, by czytać całą książkę naraz, a patrząc na sporą liczbę stron to zdecydowanie zaleta. Historia jest ciekawa i wciągająca, a tak od połowy zaczyna się szybsza akcja.

Bohaterowie zdecydowanie ciekawi. Każdy z nich ma swoją przeszłość, tajemnice i tak naprawdę żadne nie jest takie, jak myślą inni. Czasami ich zachowanie powoduje wybuchy złości, nie zgadzamy się z decyzjami, czasami mocno im kibicujemy. Żaden nie jest zwyczajny, szablonowy, przewidywalny.

Historię poznajemy z perspektywy zarówno Kate, jak i Corwina, poznajemy również ich przeszłość. Mnie osobiście bardzo podoba się taka forma.

Książkę przeczytałam z przyjemnością. Według mnie warto po nią sięgnąć i polecam.


Zalety:
  • Ciekawa.
  • Poznajemy historię z perspektywy Corwina i Kate.
  • Sporo akcji (więcej w 2 połowie książki), tajemnic, magi, potworów, miłości.



Wady:
BRAK


Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwa Jaguar oraz na FB.

Książkę pt.: „Onyx & Ivory” znajdziecie TU.

15 komentarzy:

  1. Nie mój gatunek ale historia mnie zaciekawiła więc z pewnością bym po tę książkę sięgła i poczytała Dagmara Krajewska

    OdpowiedzUsuń
  2. Też fajne, akurat w moim klimacie

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tez lubie takie klimaty :) odskocznia od rzeczywistości

    OdpowiedzUsuń
  4. Może byc ciekawa ,warto przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. opis bardzo fajnie przedstawiający książkę

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawa książka, zachęca do głebszego przeczytania

    OdpowiedzUsuń
  7. Recenzja zachęca do przeczytania, więc jestem na tak 🙂 Od czasu do czasu sięgam po tego typu książki

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mój typ aczkolwiek ta recenzja zachęca do przeczytania

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jest to moja bajka, ale jest wielu amatorów takiego gatunku i ma pewno chętnie sięgną po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubie ten gatunek, czasami po niego sięgam. Zaciekawiła mnie ta książka

    OdpowiedzUsuń
  11. Literatura przygodowo-fantasty nie jest moją ulubioną,jednak zauważyłam,że ma w sobie duży potencjał :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ksiązka która na pewno od razu nie pójdzie na półkę

    OdpowiedzUsuń