środa, 12 czerwca 2024

Wydawnictwo Skarpa Warszawska Książka pt.: „Matylda. Droga ku przyszłości” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Matylda. Droga ku przyszłości”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Skarpa Warszawska (współpraca reklamowa baterowa).





Matylda ma dziesięć lat, mieszka na wsi pod Łodzią wraz z rodziną. Wszyscy się bardzo cieszą, kiedy ojciec wraca z Wielkiej Wojny, liczą, że teraz już będzie dobrze. W domu panuje bieda, ale również ogromna miłość. Rodzice pragną lepszego życia dla swoich dzieci, dlatego kibicują im aby się uczyli, wtedy będą mieli na to szansę. Matylda jest zdolną dziewczynką, lubi się uczyć. Nic nie zapowiada wielkich zmian, jakie nadejdą w życiu ich wszystkich.
Pewnego dnia staje się tragedia, jej matka umiera, a ona jako najstarsze dziecko przejmuje jej obowiązki. Przed nią naprawdę trudny czas. Ojciec postanawia się ponownie ożenić, żeby zapewnić swoim dzieciom matczyną troskę. Niestety kobieta jest zupełnie inna niż była mam Matyldy, a dziewczynce wcale nie jest lżej. Po jakimś czasie zaczyna pracę jako pokojówka, to tam poznaje pewną Niemkę i dzięki niej ma szansę na lepszą przyszłość. Matylda nie tylko pracuje, ale również wraca do szkoły, w jej życiu pojawia się Serafin oraz wnuk kobiety, której wiele zawdzięcza. Co ją połączy z Serafinem? Jak potoczy się jej relacja z wnukiem Niemki? Czy uda jej się połączyć naukę z pracą? Czy jej życie stanie się choć trochę lepsze?

Ta książka to taka dawka emocji, że nawet nie da się tego ująć w słowach. Wszystko, co się działo, przeżywałam z bohaterami, nie jednokrotnie mając świeczki w oczach, a zdarzyły się również momenty, w których nie powstrzymałam łez. To historia o dziewczynce, której życie nie było usłane różami, a mimo wszystko walczyła o lepsze życie. Śledzimy jej losy, od kiedy ma dziesięć lat, dowiadujemy się jakie zmiany zachodziły w jej życiu i jak na nią wpływały.

Główną bohaterką jest Matylda. Osobiście bardzo ją polubiłam. Jest osobą pełną miłości, dobra, pracowitą, uczynną, mądrą.

„Matylda. Droga ku przyszłości” to książka, w której znalazłam ciekawą historię wywołującą wiele emocji. Z przyjemnością polecam.



Moja ocena – 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę Skarpa Warszawska oraz na FB



Matylda. Droga ku przyszłości

1 komentarz: