czwartek, 5 października 2023

Magdalena Kwiecien Książka pt.: „Opowieści z Bagien. Zaśpiewaj dla mnie” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Opowieści z Bagien. Zaśpiewaj dla mnie”, którą otrzymałam od autorki Magdaleny Kwiecień (współpraca reklamowa baterowa).





Kostroma jest czarownicą, którą należy do sabatu, w którym jasno określone są zasady, a także to, co powinno być dla niej priorytetem. Chociaż nie do końca zgadza się z wszystkim, można na nią liczyć. Jak inne czarownice z klanu pomaga ludziom, jednak na swój sposób. Skończyła studia prawnicze i dzięki temu już nie jednokrotnie uratowała kobiety z rąk oprawcy. Jednak jej głównym zadaniem, głównym priorytetem powinno być związanie się z mężczyzną (oczywiście odpowiednim) i urodzenie magicznego dziecka, a później oddanie je ciotką. Czarownice nie wychowują swoich dzieci, ona też nie ma pojęcia, kim są jej rodzice. Jednak jej nie do końca to odpowiada, wie, że pewnego dnia podda się przeznaczeniu, jednak dopóki może odwleka ten moment.
Dawid nigdy nie miał łatwego życia. Wychowany w domu dziecka, nie zaznał miłości rodzicielskiej. Na szczęście to dawno za nim, teraz jest człowiekiem sławnym, jest muzykiem, członkiem zespołu, na którego koncerty przychodzą ogromne ilości fanów, a bilety są ciężko dostępne. Czas spędza z przyjaciółmi, na dobrej zabawie, która niestety pewnego dnia okazuje się zgubna.
Zespół, w którym gra Dawid to ulubiony zespół Kostromy. Kobieta uwielbia jego głos. Dlatego, kiedy dochodzi do wypadku, w którym giną członkowie zespołu i również on powinien zginąć, postanawia go uratować. Niestety nie da się tego zrobić w żaden „normalny” sposób, a jedyne wyjście to przemiana w wampira. Przed nimi długa droga, która nie będzie ani troszkę łatwa, w którą wkroczą uczucia, które nie powinny połączyć czarownicę i wampira. Na dodatek nad klanem, do którego należy Kostroma, wisi niebezpieczeństwo, a ta dwójka stanie przed wieloma niełatwymi decyzjami. Jakimi? Co zrobi Dawid, kiedy dowie się, kim się stał i kto za to odpowiada? Kto zagraża klanowi Kostromy? Jak potoczą się losy tej dwójki? Czy dadzą rady pokonać przeciwności?

Historia, jaką znalazłam w książce, mnie zdecydowanie się podobała. Uwielbiam książki tego typu i bardzo żałuję, że mam tak małą styczność z nimi (niestety mogę policzyć na palcach takie, które mi się podobały). Wracając do książki, znalazłam w niej historię pełną magi, niebezpieczeństwa, porachunków między czarownicami. To opowieść o odkrywaniu nowego życia, dokonywaniu ważnych wyborów, szukaniu własnych korzeni. Akcja momentami bardzo szybka, momentami wolniejsza, pozwalająca nam na złapanie oddechu. Znajdziemy w niej wiele zwrotów, moim zdaniem niekiedy zaskakujących.

Bohaterowie ciekawi, dobrze wykreowani. Niestety nie mogę wam zdradzić o nich nic więcej niż wcześniej. Powiem jeszcze tylko, że osobiście ich polubiłam.

„Opowieści z Bagien. Zaśpiewaj dla mnie” to książka, która mnie zdecydowanie przypadła do gustu, a czas z nią spędzony uważam, za bardzo udany. Z przyjemnością polecam.



Moja ocena – 9\10



Serdcznie zapraszam na stronę Magdalena Kwiecien



Opowieści z Bagien. Zaśpiewaj dla mnie

5 komentarzy: