czwartek, 19 października 2023

Wydawnictwo Znak Książka pt.: „Dlaczego on mi to robi? Jak poradzić sobie w toksycznym związku” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Dlaczego on mi to robi? Jak poradzić sobie w toksycznym związku”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Znak (współpraca reklamowa baterowa).









Tak naprawdę prawie każdy z nas pragnie związku pełnego miłości, zrozumienia, wzajemnego wspierania się zarówno wtedy kiedy jest dobrze, jak i wtedy kiedy jest źle. Pragniemy, aby wzajemna fascynacja się nigdy nie wypalała, abyśmy byli zawsze najważniejsi. Czy tak się da? Uwierzcie, da się, jednak należy iść na pewne kompromisy. Jednak to nie o tym chciałam dziś pisać. Nie będzie o pięknej miłości z wzajemnością, a wręcz przeciwnie. Dziś chciałabym poruszyć inne oblicza związków, te toksyczne, kiedy w różny sposób jesteśmy niszczeni przez osobę, która powinna nas chronić. Niestety takich związków jest wiele i większość z nas miała z nimi styczność (nie zawsze to są nasze związki, czasem przyjaciółki, sąsiadki, kogoś z rodziny). Najgorsze są pierwsze kroki, a więc zrozumienie, że nasz związek jest nie taki, jaki być powinien, a następnie wydostanie się z niego. Tym bardziej że często szukamy winy w sobie, to siebie próbujemy zmienić, jednak to nie pomaga. Książka pt.: „Dlaczego on mi to robi? Jak poradzić sobie w toksycznym związku” to pozycja, która nie tylko pozwala otworzyć oczy, kiedy jesteśmy ofiarami, ale również pomóc takiej osobie.

Co dokładnie znajdziemy w książce? Zdecydowanie bardzo dużo. Po pierwsze są historie kobiet, które były w toksycznym związku. Dzięki nim możemy poznać bardzo różne oblicze takich relacji. Przyznam szczerze, że były one mocno emocjonujące, momentami miałam świeczki w oczach. Jednak to tylko niewielka część tego, co w książce jest. Autorka nie tylko pokazuje nam toksyczne związki, ale również dowiadujemy się jak je rozpoznać, jak się przed nimi bronić, jak się z takiego związku wydostać, jak zawalczyć o siebie. Jest tego naprawdę dużo, a wszystko napisane w bardzo ciekawy, a przy tym zrozumiały sposób. Dzięki temu książka naprawdę wciąga, a przy poradnikach nie jest to takie oczywiste.

„Dlaczego on mi to robi? Jak poradzić sobie w toksycznym związku” to książka dla każdego i nie zależnie jak wygląda nasz związek, według mnie warto ją przeczytać.



Moja ocena – 9\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Znak oraz na FB


Dlaczego on mi to robi? Jak poradzić sobie w toksycznym związku

2 komentarze: