niedziela, 6 sierpnia 2023

Wydawnictwo Skarpa Warszawska Książka pt.: „Czerwoniec” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Czerwoniec”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Skarpa Warszawska.






Siergiej Madujew znany jako Czewoniec tak naprawdę nigdy nie miał łatwego życia. Tylko czy to usprawiedliwia rzeczy, które zrobił? Ulica, kradzieże, aby wykarmić rodzeństwo, dom dziecka – tak spędził swoje dzieciństwo. Nie dostał odpowiednich wzorców, nie „ogarnął” się w dorosłym życiu. Na wolności spędził tylko 17 miesięcy, a pozostałe lata za murami więziennymi. Nazywany bandytą ZSRR. Jak wyglądało jego życie? Czego dokonał, że zasłużył sobie na tak wiele lat w więzieniu?

Naprawdę rzadko sięgam po tego typu książki, jednak czasem mi się zdarza. Książka oparta na faktach, napisana w sposób dość ciekawy i wciągający. Czytało się ją dość szybko, pomimo że jest dla mnie z tych bardziej mrocznych, z brutalnymi scenami. Akcja szybka, z momentami trzymającymi mocno w napięciu.
Zdecydowanie plusem według mnie, że autor pokazuje dwa oblicza Siergieja. Poznajemy go jako bezwzględnego bandytę, a jednocześnie człowieka z zasadami, postępującego z honorem. Zawsze elegancko ubrany, dokładny, wręcz szarmancki. Kiedy nie musiał, nie był agresywny, potrafił udzielić pomocy, nawet tym których właśnie okradał.

„Czerwoniec” co ciekawa książka oparta na faktach pokazująca życie człowieka zwanego bandytą ZSRR. Moim zdaniem warto po nią sięgnąć i polecam.


Moja ocena – 8\10


Serdecznie zapraszam na stronę Skarpa Warszawska oraz na FB


Czerwoniec

4 komentarze: