wtorek, 22 sierpnia 2023

Wydawnictwo Marginesy Książka pt.: „Córka carycy” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Córka carycy”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Marginesy.





Elżbieta była córką cara Piotra Wielkiego i carycy Katarzyny I, a jej los od dawna był zaplanowany. Miała wybranego męża, nie z miłości, a takiego, który miał umocnić wpływy rosyjskiego imperium w Wersalu. Decyzja zapadła, a ona zamierzała wypełnić swoje obowiązki i zostać żoną króla Francji Ludwika XV. Jednak do ślubu nie dochodzi. Umiera jej ojciec, a władzę przejmuje matka. To jeszcze ten czas dość dla niej łaskawy, jednak kiedy i ona umiera, wszystko się zmienia. Wielu marzy o przejęciu władzy w Rosji. Nie wiadomo kto tak naprawdę jest przyjacielem, a kto wrogiem, kto chce pomóc, a kto czyha na życie nie tylko Elżbiety, ale również jej sióstr. Kobieta będzie musiała wykazać się nie tylko sprytem i przebiegłością, aby to przetrwać. Czy jej się uda? Kto jej pomoże? Jak wyglądało życie córki Carycy?

Nie sięgam zbyt często po książki, w których poznajemy życie kogoś znanego. Jednak przeczytałam książkę pt.: „Caryca” napisaną przez tę samą autorkę oraz wydana przez wydawnictwo Marginesy i mi się bardzo podobała. Na dodatek opis na tyle mnie zaciekawił, że pragnęłam poznać historię córki carycy i bardzo się cieszę. Na pewno nie jest to książka dla każdego, wywołuje wiele emocji, niejednokrotnie miałam łzy w oczach. Mnie się podobała, a historię w niej przeczytaną przeżywałam jeszcze długo po przeczytaniu ostatniej strony. Pełna intryg, kłamstw, niebezpieczeństwa, układów i układzików, a jednocześnie pokazująca miłość i jej różne oblicza.

Główną bohaterką jest Elżbieta. Poznajemy ją w różnych momentach jej życia, obserwujemy zmiany, jakie w niej zachodzą. Jest to postać historyczna, o której przyznam szczerze, mało wiedziałam.

Mnie książka zapewniła czas pełen emocji. Polecam.





Moja ocena – 9\10





Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Marginesy oraz na FB



Córka carycy

4 komentarze: