niedziela, 16 lipca 2023

Wydawnictwo FILIA Książka pt.: „Fakty i mity genetyki nowotworów” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Fakty i mity genetyki nowotworów”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Filia.









Nowotwór nie zna litości, niestety miałam okazję się o tym przekonać, patrząc, jak zabiera mi bliskie osoby. Co prawda minęło od tego już kilka lat, jednak wspomnienia, a także ból nie zatarły się ani trochę. To właśnie był powód, że chciałam przeczytać tę książkę. Kiedy to wszystko się działo nie było na to czasu, nie miałam do tego głowy. Teraz poczułam potrzebę poznania wroga bliżej.

Autorką książki jest Dr Paula Dobosz, która specjalizuje się w genetyce i genomice nowotworów. Absolwentka m.in. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Cambridge University. Prowadzi również bloga Fakty i Mity Genetyki. Jednym słowem jest osobą, która wie naprawdę dużo na ten temat.

Co znajdziemy w książce? Naprawdę bardzo dużo na temat nowotworów. Dowiemy się o profilaktyce, o przyczynach zachorowań, diagnostyce, leczeniu i wiele, wiele więcej. Po przeczytaniu książki nie widzę najmniejszej potrzeby szukania dalej jakichś informacji.
Zdecydowanie zaletą jest to, że autorka napisała wszystko w taki sposób, że osoba taka jak ja potrafiła wszystko zrozumieć. Nie jestem związana z medycyną, a więc nie są mi znane pojęcia medyczne itp. W książce wszystko wyjaśnione jest w sposób prosty, dokładny, tak że nie musimy się domyślać, o co chodzi.

Nowotwór to temat trudny, bolesny szczególnie dla osób, które w jakiś sposób go bliżej poznały. Warto dowiedzieć się o nim więcej, a dzięki książce możemy to zrobić w dość prosty sposób. Ze swojej strony zdecydowanie polecam.





Moja ocena – 10\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo FILIA oraz na FB



Fakty i mity genetyki nowotworów


4 komentarze: