wtorek, 18 kwietnia 2023

Wydawnictwo Mando Książka pt.: "Saga Krynicka. Sekrety kobiecych dusz” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Sekrety kobiecych dusz”, którą otrzymałam od Wydawnictwa MANDO.





Jest rok 1894, Aurelia niedawno została wdową. Po śmierci męża boi się o swoją przyszłość, pochodzi z chłopskiej rodziny i tylko dzięki niemu „wyszła” na salony. Tym bardziej że nie każdy w rodzinie jest jej przychylny.
Życie Matyldy jest prawie idealne. Dobrze urodzona, z wieloma wpływami, mieszka w Krakowie wraz z mężem. Do pełnego szczęścia brakuje tylko dziecka, niestety mimo starań nie może zajść w ciążę. To właśnie powód tego, że kobieta postanawia udać się do Krynicy. W uzdrowisku ma nadzieję się „wyleczyć”.
Kiedy obie kobiety się poznają, dość szybko znajdują wspólny język. Zaczyna ich łączyć przyjaźń, dzielą się z sobą smutkami i radościami, wspólnie zaczynają pomagać innym. Dzięki Matyldzie wychodzą na jaw pewne sekrety, które zmienią życie nie jednej osoby. Jakie? Jak poradzi sobie Aurelia w nowej sytuacji? Czy Matylda dostanie to, po co przyjechała do Krynicy? Jak potoczy się znajomość tych dwóch kobiet?

Autorka zabrała mnie w podróż do przeszłości, do czasów gdzie pochodzenie miało ogromne znaczenie, a codzienność kobiet wyglądała zupełnie inaczej niż dziś. Mnie ta podróż się podobała. Z przyjemnością poznałam bohaterki, świat, w jakim żył, to jak wyglądało wtedy wszystko. Historia była ciekawa, dość wciągająca, wywołująca emocje podczas czytania. To opowieść o kobietach, ich troskach i smutkach, ale również radościach tych małych i tych dużych.
Akcja w książce rozwija się powoli i to chyba jedyny minus, jaki znalazłam. Początek trochę mi się dłużył, jednak nie na tyle, aby zapragnąć, odłożyć książkę. Później akcja znacząco przyspiesza i w drugiej połowie już nie mogłam się oderwać od czytania.

Bohaterki ciekawe, dobrze wykreowane, dające się lubić. Niestety nie zdradzę wam o nich ani słowa więcej niż we wcześniejszej części recenzji, ponieważ musiałabym zdradzić zbyt wiele z fabuły.

„Sekrety kobiecych dusz” to książka, z którą spędziłam miło czas i na pewno sięgnę po kolejny tom. Ze swojej strony polecam.



Moja ocena – 8\10




Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo MANDO oraz na FB


Sekrety kobiecych dusz

3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawa opinia napewno przeczytam. Ewelina

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam chętnie poczytam Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Tajemnice,które warto odkryć podczas czytania :) Klimatyczna,intrygująca :)

    OdpowiedzUsuń