sobota, 4 marca 2023

Wydawnictwo Muza Książka pt.: „Zaufaj swojemu sercu” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Zaufaj swojemu sercu”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Muza.





Przeszłość Marty nie była usłana różami, a ona przeszła tragedię, z której trudno się podnieść. To było kilka lat temu, teraz mieszka u sióstr zakonnych, zajmuje się dziećmi, które tam trafiają i można by stwierdzić, że jej życie jest spokojne i poukładane. Kobieta nie planowała zmian, pokochała zarówno siostry, jak i dzieci. Jednak kiedy nadarza się okazja wyjechania do pracy na mazury, po niedługim zastanowienia postanawia z niej skorzystać. Tym bardziej że można powiedzieć, że to jej rodzinne strony. Niedaleko miejscowości, do której ma jechać, mieszali jej dziadkowie, a ona często bywała.
Budlewice, w których zaczęła prace, okazały się miejscem pełnym uroku, a jej podopieczna uroczą dziewczynką. Jednak ta rodzina skrywa sekrety, a co niektórzy opowiadają o nich straszne rzeczy. Na dodatek kobieta odrywa sekret własnej rodziny. Jaki? Czy ułoży sobie życie w małym miasteczku, do którego trafiła? Jaka naprawdę okaże się rodzina, u której zaczęła pracę? Czy wyjazd z klasztoru był dobrą decyzją?

To kolejna książka autorki, jaką miałam okazję czytać i chociaż uważam, że jest troszkę słabsza (o jeden punkcik) od tych wcześniejszych i tak bardzo mi się podobała. Akcja wolniejsza, jednak nie nużąca, nie sprawa, że się nudzimy. To historia o traumie, sekretach, nowym początku, rodzinnych tragediach, nadziei, miłości.
Autorka kilkukrotnie mnie zaskoczyła tym, jak poprowadziła historię Marty. Niestety nie mogę zdradzić o co, dokładnie mi chodzi, ponieważ to zdradzałoby zdecydowanie za dużo z fabuły i pozwoliło domyślić się, jakie będzie zakończenie.

Główną bohaterką jest Marta. Poznajemy ją kilka lat po tragicznych zdarzeniach. To kobieta o wielkim sercu, przyjazna, pomocna, kochająca dzieci. Zdecydowanie ją polubiłam.

„Zaufaj swojemu sercu” to moim zdaniem ciekawa pozycja na wieczorne czytanie. Ze swojej strony polecam.



Moja ocena – 8\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo MUZA SA oraz na FB


Zaufaj swojemu sercu

3 komentarze: