niedziela, 19 marca 2023

Wydawnictwo NieZwykłe Książka pt.: "Pokojówka” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Pokojówka”, którą otrzymałam od Wydawnictwa NieZwykłego.





Melanie ma dwadzieścia lat i jest jedną z pokojówek w wielkim i znanym hotelu, jednym z sieci należącej do Matteo De Luki. Zbiegi okoliczności sprawiają, że w ostatnim czasie dość często wpada na właściciela. Podczas jednego z takich przypadkowych spotkań, podpada mu, a on stwierdza, że od teraz będzie się dokładnie przyglądał jej pracy. Wtedy jeszcze nie wie, jak wielkie zmiany czekają ją w życiu.
Już następnego dnia Melanie dowiaduje się, że od teraz będzie sprzątać apartament samego szefa. To ją zaskakuje, a jeszcze bardziej fakt, że miał być pusty. Jednak w środku zastaje Matteo i w dość skromnie ubranego, bo tylko w ręcznik. Jego plany się zmieniły, a ona ma nie zwracać na niego uwagi, tylko robić swoje. Kobieta czuje, że coś za tym się kryje, a na dodatek im dłużej u niego sprząta, tym bardziej nie rozumie jego zachowania. Zaczyna ich łączyć coś, co nie powinno, nie tylko pochodzą z innych światów, ale również mają inne oczekiwania od życia, od związków. Na dodatek Melanie ufa komuś, komu nie powinna, co przestworzy jej nie małych problemów, a w jej życiu pojawia się pewien mężczyzna z internetu. Komu? Kim jest? Jakie plany ma Matteo? Co połączy tę dwójkę?

Dla mnie jest to pozycja na takie leniwe popołudnie. Może wydawać się, że nie jest jakaś zaskakująca, ale to tylko pozory. Pierwsza połowa z wolniejszą akcją, w drugiej przyspiesza, a zakończenie mocno mnie zaskoczyło. Mnie historia Melanie się podobała, była na tyle ciekawa, że pierwszą połowę przyjemnie się ją czytało, a od drugiej ciężko było się oderwać.

Główną bohaterką jest Melanie, młoda kobieta, która nie ma szczęścia w miłości. Momentami dość niezdecydowana, czasami bardzo naiwna, a jednocześnie jest naprawdę pozytywną osobą. Osobiście ją polubiłam i mocno jej kibicowałam.
Jeśli chodzi o Matteo, no cóż, ja go nie polubiłam. Zapatrzony w siebie, biorący wszystko, na co ma ochotę, nieliczący z innymi – taki właśnie według mnie jest.

„Pokojówka” to książka, z którą spędziłam miło czas, a zakończenie mocno mnie zaskoczyło. Ze swojej strony polecam.



Moja ocena – 8\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo NieZwykłe oraz na FB


Pokojówka

3 komentarze:

  1. Intrygujący romans obyczajowy :) Wpisuję książkę na listę do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa recenzja Ewelina

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa recenzja. Zastanowię się nad lekturą.

    OdpowiedzUsuń