piątek, 21 października 2022

Wydawnictwo WasPos Książka pt.: "Pozwól nam przetrwać” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Pozwól nam przetrwać”, którą otrzymałam od Wydawnictwa WasPos.





Karolina i Agis poznali się, kiedy ona odbywała staż u jego rodziców. Uczucie, jakie między nimi wybuchło, nie potrzebowało dużo czasu. Wspólnie spędzali czas, a mężczyzna pokazywał jej uroki swojego kraju – Grecji. Dla niego to była pierwsza miłość, ona była pierwszą kobietą, która była naprawdę ważna, którą kochał. Jednak Karolina, pomimo że również darzyła go dużym uczuciem, postanowiła po stażu wrócić do Polski. Zraniła tym zarówno siebie, jak i jego. Agis chciał walczyć, jednak został odrzucony.
Mija dziesięć lat od tamtych zdarzeń. Oboje są inni, żadne nie spodziewało się, że jeszcze kiedyś się spotkają. Jednak Karolina ma tajemnicę, którą odkryła mama Agisa i zmusza ją do podjęcia pracy w Poznaniu, w ich nowej restauracji. Ma pracować z mężczyzną, którego tak naprawdę nigdy nie przestała kochać. Kiedy Agis się dowiaduje, kto będzie, managerem jest wściekły. Zamierza dać jej mocno popalić, zemścić się za złamane serce. Jak będzie wyglądało spotkanie po latach? Jaką tajemnicę skrywa Karolina? Jak potoczy się ich historia?

Przyznam szczerze, że nie wiedziałam, że na 204 stronach da się zmieścić tak tyle emocji. Książka zdecydowanie mi się podobała, a podczas czytania wywoływała wiele emocji. Szczególnie zakończenie było bardzo mocne, jeszcze długo po przeczytaniu nie mogłam uwierzyć co, tam się stało. Akcja dość sprawnie poprowadzona, momentami ze zwrotami, które potrafiły mnie zaskoczyć.
Książkę czytamy z perspektywy obu bohaterów i bardzo się z tego cieszę. Takie rozwiązanie sprawiło, że wiele potrafiłam zrozumieć. Pokazało mi uczucia, punkt widzenia zarówno Agisa, jak i Karoliny.

Bohaterzy ciekawi, dobrze wykreowani.
Karolina to jedna z niewielu bohaterek, której nie polubiłam. Nie podobało mi się, co zrobiła w młodości, nie podobała mi się jej tajemnica, a także to jak zachowywała się po ich ponownym spotkaniu. Z jednej strony kochająca, opiekuńcza, pracowita, z drugiej raniąca, uciekająca od odpowiedzialności za swoje zachowanie, nielicząca się z uczuciami kogoś, kto oddał jej serce.
Agis to mężczyzna, który mocno kochał, a jego serce zostało podeptane. Tak naprawdę nigdy się nie pozbierał, nie potrafił ponownie pokochać, a kobiety zaczął traktować przedmiotowo. To bohater, którego polubiłam, jak tylko dowiedziałam się co, takiego stało się 10 lat wcześniej i mocno mu kibicowałam, aby znowu był szczęśliwy.

„Pozwól nam przetrwać” to książka, którą czyta się bardzo szybko, która wywołuje wiele emocji, a zakończenie sprawia, że nie zapomnimy o niej szybko. Ze swojej strony polecam.



Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo WasPos oraz na FB

2 komentarze: