wtorek, 6 września 2022

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Przypadki Mikołaja Człowiekowskiego” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Przypadki Mikołaja Człowiekowskiego”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res.





Mikołaj różni się od innych nastolatków, a jak wiadomo inność, nie do końca jest akceptowana. Jest chłopcem uzdolnionym i to nie tylko na jednej płaszczyźnie, a media społecznościowe, imprezy i inny tego typu rzeczy go nie interesują. Dlatego tak naprawdę nie ma wokół niego osób, które szczerze lubiłyby spędzać czas, a każdy tylko kalkuluje, jak może go wykorzystać.
Nachodzi rok 2036, a świat pogrąża się w wojnie. Również Mikołaj, nie mając większego wyboru, bierze w niej udział. To nie będzie łatwy i przyjemny czas dla nikogo. Na dodatek zdarzenia, jakich staje się świadkiem, powodują przypływ wielu wspomnień z dzieciństwa, któremu bardzo daleko było do ideału. Dlaczego? Co takiego działo się w jego rodzinnym domu? Jak będzie wyglądało jego życie podczas wojny? Jak potoczą się dalsze losy Mikołaja?

Książka jest literaturą młodzieżową, jednak według mnie to pozycja dla starszej młodzieży i dorosłych. Dlaczego? Ponieważ jest sporo brutalnych scen, moim zdaniem nieodpowiednich dla młodych czytelników.
Jak oceniam książkę? Jest to pozycja pełna opisów, z dość wolną akcją na początku i przyspieszającą później. Dla mnie nie była to pozycja, od której nie byłam, w stanie się oderwać, a jednocześnie była nawet fajna.

Głównym bohaterem jest Mikołaj – chłopiec, który nie miał szczęśliwego dzieciństwa, jest uzdolniony pod wieloma względami, a jednocześnie dość zamknięty w sobie.

Moim zdaniem książka pt.: „Przypadki Mikołaja Człowiekowskiego” ma zalety i wady, osobiście przeczytałam i raczej sięgnęłabym po nią ponownie, o ile już bym jej nie czytała.




Moja ocena – 6\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB


Przypadki Mikołaja Człowiekowskiego

2 komentarze: