sobota, 27 sierpnia 2022

HarperCollins Polska Książka pt.: „Śledztwo panny Cahill” - Recenzja

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Śledztwo panny Cahill”, którą otrzymałam od Wydawnictwa HarperCollins Polska.





Od jakiegoś czasu Nowy Jork przestał być miejscem bezpiecznym. W pewnej dzielnicy gdzie mieszka wiele zubożałych Irlandek dochodzi do makabrycznych zdarzeń. Trzy kobiety zostają zaatakowane – dwie z nich trafiają do szpitala, trzecia zostaje znaleziona martwa. Wszystko wskazuje, że sprawcą jest jedna osoba, nazwana „Rzeźnikiem”. Śledztwo wraz z policją prowadzi detektyw Fran Cahill. Dla niej to również prywatna sprawa, w tej okolicy mieszkają kobiety, które zna. Boi się o ich bezpieczeństwo.
To nie będzie łatwe śledztwo, tym bardziej że będzie współpracować z komisarzem Braggiem – mężczyzną, z którym coś więcej ją łączyło, a na dodatek jest bratem przyrodnim jej obecnego narzeczonego. Zresztą Calderowi wcale się nie podoba, że będą tyle czasu wspólnie spędzać. Czy to śledztwo źle wpłynie na ich związek? Czy praca z Braggiem była dobrą decyzją? Jak potoczy się śledztwo? Czy odnajdą „Rzeźnika”?

Zacznę od tego, że jest to tom 7 i niestety nie czytałam poprzednich. Czy stanowiło to problem? Ani troszkę, jednak z chęcią bym je przeczytała. Jest tylko dość duży dla mnie problem, nie są one wydane w języku polskim.
Wracając do książki, mnie osobiście historia się podobała, a śledztwo na tyle mnie wciągnęło, że nie mogłam się od niej oderwać. Akcja dość sprawnie poprowadzona, ze zwrotami, które potrafiły mnie zaskoczyć. Szczerze powiedziawszy, do samego końca nie domyśliłam się, kto tak naprawdę jest „Rzeźnikiem”. Kolejnym dla mnie plusem jest fakt, że poza wątkiem ze śledztwem mamy również inne.

Jeśli chodzi o główną bohaterkę, jest osobą ciekawą, dobrze wykreowaną. Fran nie jest taka jak inne kobiety żyjące w tamtych czasach. Nie tylko jest detektywem, ale również prowadzi niebezpieczne śledztwa i to z wieloma sukcesami. To kobieta odważna, uczuciowa, pomagająca innym. Zdecydowanie ją polubiłam.

„Śledztwo panny Cahill” to książka, z którą dobrze się bawiłam i z przyjemnością polecam.




Moja ocena – 9\10


Serdecznie zapraszam na stronę HarperCollins Polska oraz na FB


Śledztwo panny Cahill

2 komentarze: