piątek, 29 lipca 2022

Wydawnictwo NieZwykłe Książka pt.: "Pragnienie zemsty” - Recenzja

 

Zapraszam na opinię o książce pt.: „Pragnienie zemsty”, jaką otrzymałam od Wydawnictwa NieZwykłego.





Samuel żyje zemstą, to ona napędza go do działania. Pomści śmierć bliskiej mu osoby, niszczy jej morderców i nikt ani nic mu w tym nie przeszkodzi.
Sky pomaga w ubogiej dzielnicy. Stara się „wtopić” w tłum, upodobnić się do nich, aby dopuścili ją do siebie, aby pozwolili sobie choć trochę pomóc. Zrobiła coś bardzo złego, coś, co zżera ją od środka. Na dodatek ktoś poznał jej tajemnice, a jeśli ujrzy ona światło dzienne, będzie bardzo źle.
Spotykają się przez przypadek. Samuel wzbudza w Sky strach, jednak nie na tyle silny, aby go posłuchała i zniknęła. Również on nie pozostaje obojętny, choć nie podejrzewał się, że jeszcze potrafi co kolwiek czuć. Jak potoczy się ta znajomość? Czy Samuel zemści się? Czy odnajdzie spokój? Co takiego zrobiła Sky? Czy jej tajemnica wyjdzie na jaw?

Zacznę od tego, że książka jest inna niż większość przeze mnie czytanych i na pewno nie jest to pozycja dla każdego. Pisana z perspektywy obu bohaterów, w pierwszej osobie, z bardzo dużą ilościom przemyśleń, za to z małą ilością dialogów. Jak mi się podobała? No niestety mnie ta forma nie do końca się spodobała, wolałabym, aby było więcej dialogów. Jednocześnie nie uważam, żeby była to pozycja zła czy też nudna, bo tak nie jest. Akcja jest średnio szybka (czyli ani nie jest szybka, ani wolna czy nużąca). Książkę czytałam wolniej niż zazwyczaj, wydaje mi się, że to przez dużą ilość opisów, przemyśleń.

Głównych bohaterów mamy dwóch-Samuela i Sky. Można by pomyśleć, że początkowo ich nic nie łączy, jednak prawda jest zupełnie inna. Oboje zmagają się z przeszłością, która znacząco wpływa na ich zachowanie.
Sky to piękna młoda kobieta, która zrobiła coś strasznego, co ją mocno gnębi. Z drugiej strony jest dobra, pomaga bezdomnym, martwi się o dzieci z biednych dzielnic. To bohaterka, której nie da się tak jednoznacznie ocenić.
Samuel to mężczyzna, z którym lepiej nie zaczynać. Bezwzględny, bezkompromisowy, żyjący tylko chęcią zemsty.

„Pragnienie zemsty” to książka, które ja jednoznacznie nie potrafię ocenić. Mnie ani nie zachwyciła, ani nie uważam, żeby była bardzo zła czy nudna.


Moja ocena - 6\10


Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo NieZwykłe oraz na FB


Pragnienie zemsty

2 komentarze: