niedziela, 1 maja 2022

Wydawnictwo Novae Res Książka pt.: "Zdradzę ci sekret”

 

Zapraszam na recenzję książki pt.: „Zdradzę ci sekret”, którą otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res





Laura i Julia poznały się pewnego dnia w pracy i choć od tego momentu minęło wiele lat, a w ich życiu wiele się zmieniło, nadal mają z sobą kontakt. Łączy ich piękna przyjaźń, znają swoje sekrety, tajemnice, a jedna na drugą zawsze może liczyć w każdej sytuacji. Obie mają za sobą niełatwą przeszłość, o której miały nadzieję na zawsze zapomnieć. Chociaż mieszkają daleko od siebie, mają z sobą częsty kontakt, a raz w miesiącu łączą się poprzez komputery i robią sobie babski wieczór. Nic nie wskazywało, na to, co niedługo miało się stać. Pewnego dnia do Julii odzywa się jej ojczym i jej świat na nowo zaczyna się walić. Jeśli spełni swoje groźby, może stracić męża i dzieci-sowją rodzinę, które bardzo mocno kocha. Laura zamierza zrobić wszystko, aby pomóc przyjaciółce i nie dopuścić do tego. Jednak nie będzie to takie łatwe, tym bardziej że nie tylko w życiu Julii coś się dzieje. Co takiego dzieje się u Laury? Czy ojczym Julii spełni swoje groźby? Jakie tajemnice skrywają przyjaciółki?

Książka pt.: „Zdradzę ci sekret” jest debiutem autorki, moim zdaniem całkiem udanym, chociaż nie mogę powiedzieć, że idealnym. W książce poznajemy dwie historie-Laury i Julki, bardzo dużo się w niej dzieje i moim zdaniem troszkę za dużo jak na te 266 stron. Akcja jest szybka, z ciekawymi, czasem zaskakującymi zwrotami. To historia o przyjaźni, miłości, niełatwej przeszłości, a jednocześnie strachu, bólu, tajemnicach, sekretach. Podobała mi się, czytało się ją dość szybko, a podczas czytania towarzyszyły mi emocji. Jednak jest jeszcze jedna rzecz, która nie do końca mi podpasywała, a mianowicie zbyt mała liczba dialogów. Uważam, że jeśli byłoby ich więcej, książka dużo by zyskała.

Zarówno Laura, jak i Julia są według mnie bohaterkami dość ciekawymi.
Laura mieszaka na wyspach Kanaryjskich gdzie prowadzi nieduży pensjonat. To młoda kobieta, która jest rozwódką (powód musicie odkryć sami). Według mnie jest silna, dąży do wyznaczonego sobie celu i można na nią liczyć.
Julia jest szczęśliwą mężatką i mamą bliźniaczek. Po wielu przejściach w końcu jej życie się ułożyło i zamierza zrobić wiele, aby tak zostało. Jest kobietą sympatyczną, uczuciową, dobrą.

„Zdradzę ci sekret”, która nie jest idealna, ale według mnie jest dość udanym debiutem, po który warto sięgnąć. Polecam.

Moja ocena - 7\10



Serdecznie zapraszam na stronę Wydawnictwo Novae Res oraz na FB 


Zdradzę ci sekret

3 komentarze: